Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många har köpt Zelda idag?

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hammarö
  • 2003-05-02 21:00

Jag är numer en lycklig ägare av det nya Zelda-spelet till Gamecube. Och man förhandsbokade spelet så ingick det en upphottade version och Ocarina of time och ett tidigare i Europa osläppt Zelda-spel.

Är det någon mer än jag som är såld på Zelda? Jag tycker att spelet är helt underbart!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Puppet
Jag är numer en lycklig ägare av det nya Zelda-spelet till Gamecube. Och man förhandsbokade spelet så ingick det en upphottade version och Ocarina of time och ett tidigare i Europa osläppt Zelda-spel.

Är det någon mer än jag som är såld på Zelda? Jag tycker att spelet är helt underbart!

Jag är också helt såld på det!
Jag har snart klarat av spelet, skall bara spöa sista bossen. Jobbar med TV-spel, så jag har haft Wind Waker några månader nu.
Jag har dock inte gett mig på bonusskivan ännu, men lär väl göra det så småningom. Du har en ruskig spelupplevelse framför dig, det vill jag lova!

//fredrik

Jag var djupt nere i dom första Zelda-spelen till Nintendo, även om Zelda 2 var en miss, ett riktigt skitspel, faktiskt. Zelda 3 till Supernintendo var ju ett lyft. Tyvär har jag ingen Gamecube, men brorsan har, och jag vet att han har jagat Zelda hela dagen.

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2003-05-02 21:26
Citat:

Skrevs ursprungligen av .: fredrik :.
Jag är också helt såld på det!
Jag har snart klarat av spelet, skall bara spöa sista bossen. Jobbar med TV-spel, så jag har haft Wind Waker några månader nu.
Jag har dock inte gett mig på bonusskivan ännu, men lär väl göra det så småningom. Du har en ruskig spelupplevelse framför dig, det vill jag lova!

//fredrik

Ah! Fyn fan vad fuskigt! Jag vill också arbeta med tv-spel. Ibland är allt så orättvist.

Jag får nog starta en egen tv-spelsbutik om det ska hända något. Man vill ju åt alla tidiga releaser ju

Så ni menar att nu är det dax att köpa ett GC..

Har väntat på rätt tillfälle. Men med Zelda så kanske det är "köpläge"..

Finns det att köpa nu för alla, eller är det fortfarande bara förköpen som delas ut?

Nja, jag vill ha både en GC och en PS2. Metroid Prime och Zelda till GC, Gran Turismo, Colin McRae och Tekken till PS2.

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2003-05-02 21:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av J Thomas E
Så ni menar att nu är det dax att köpa ett GC..

Har väntat på rätt tillfälle. Men med Zelda så kanske det är "köpläge"..

Finns det att köpa nu för alla, eller är det fortfarande bara förköpen som delas ut?

Det finns för alla, men de som förbokat har förtur till specialutgåvan. Och visst är det helt klart tid för att införskaffa en GC nu när Zelda-GC-bundlingen finns! Då kan man äntligen köpa en GC i platinumfärg (samma som Gameboy Advance SP). Mycket snygg.

  • Medlem
  • 2003-05-02 21:48
Citat:

Skrevs ursprungligen av J Thomas E
Så ni menar att nu är det dax att köpa ett GC..

Har väntat på rätt tillfälle. Men med Zelda så kanske det är "köpläge"..

Det har varit köpläge sedan Metroid Prime kom - om inte tidigare.

OK. Thanks...

Får ta en runda på stan imorgon då.. Får se om jag hittar någon att köpa..

Några affärer i Sthlm som ni vet har "Zelda-GC-bundlingen" inne?

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2003-05-02 22:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av J Thomas E
OK. Thanks...

Får ta en runda på stan imorgon då.. Får se om jag hittar någon att köpa..

Några affärer i Sthlm som ni vet har "Zelda-GC-bundlingen" inne?

Webhallen har dem hemma. Men jag vet inte ifall de är bokade eller inte.

Jag bokade Zelda på två ställen. Ett på Webhallen och ett på Game i PUB-huset. Jag köpte det på Webhallen. Så är det någon som vill ha Zelda på PUB-huset så måste det hämtas imorgon innan klockan 10.30 tror jag det var.

Såg att Tradition har/hade. Åker till Farsta imorgon bitti och hänger på låset.. Finns ju lite mera butiker där som kan ha annars..

Citat:

Skrevs ursprungligen av J Thomas E
Såg att Tradition har/hade. Åker till Farsta imorgon bitti och hänger på låset.. Finns ju lite mera butiker där som kan ha annars..

Vet att de flesta butiker redan "bokat upp" alla sina Zelda med bonusskivan, ett tips är att leta i lite mindre butiker. Har du tur kanske du kan få en bonusskiva! Två stycken oförglömliga äventyr till priset av ett...

//fredrik

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-05-02 23:32

Jag är förmodligen den enda människan i världen som föredrar Zelda 2 framför det första Zelda.
Dom andra spelen i serien har jag inte gjort några seriösa försök med dock...

  • Oregistrerad
  • 2003-05-03 02:14

sitter o lirar som en galning.....kan inte sluta,har precis fått segel till båten nu ska det dras ut på sjön.....suveränt spel!!!!!!:D

..... Så... Nu har man en ny, fin, underbar, liten låda hemma...

GC är riktigt snygg i silver/platinum färg.

Game-butiken i Farsta C hade ett par kvar som man inte behövde ha förbokat. Så då slog jag till..

Nu kommer jag försvinna ett stund in i Zeldas förtrollande värld..

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2003-05-03 11:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av J Thomas E
..... Så... Nu har man en ny, fin, underbar, liten låda hemma...

GC är riktigt snygg i silver/platinum färg.

Game-butiken i Farsta C hade ett par kvar som man inte behövde ha förbokat. Så då slog jag till..

Nu kommer jag försvinna ett stund in i Zeldas förtrollande värld..

Argh! vad avundsjuk jag blir på dig! Jag vill också ha en platinum-GC! Jag har den vanliga redan, den som är lila. Men jag vill att min GC ska vara lika snygg som min GBA SP!

OJ, så har 4 timmar bara sprungit iväg..

Ett underbart spel, härlig spelkänsla, bra kontroll, bra musik, ljud..

Och vilken härlig grafik, trodde det skulle kännas lite barnsligt med den "tecknade" känslan, men den är ju helt rätt..

Jag har bara kommit till "Red dragon Island" så jag har säkerligen massor, massor av timmar framför mig..

Har förbokat det men inte hämtat ut det än. Ska försöka göra det så fort som möjligt..

  • Oregistrerad
  • 2003-05-04 12:40

Jaha då har man fastnat för första gången. Red Dragon Islan hur får jag boss nyckeln,blir galen det finns ju inget som jag kan ställa på klossen som gör att det slutar att brinna runt kistan. Har provat med eld ormen men icke?? Någon?

/Erik

  • Oregistrerad
  • 2003-05-04 13:27

.......oj då är van vid Ocarin Of time då man "droppar" på A-knappen i det här fallet var det "R". nu ska jag till bossen....tjohooo!!!:)

  • Oregistrerad
  • 2003-05-04 20:43

Jag måste faktiskt påstå att jag är en smula besviken

Har klarat de två första labyrinterna nu och har således visserligen inte kommit särskillt långt. Men spelet är på tok för linjärt. Man pekas från ö A till ö B och får väldigt lite möjlighet att upptäcka den stora världen på egen hand. Men förhoppningsvis blir det bättre ju längre man kommer.

Utöver det är spelet fullkomligt underbart! Grafiken känns som en härlig 3d-variant av den underbara grafiken till Zelda 3 - A Link to the Past - som alltid kommer att vara mitt favoritspel.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Erran
Jaha då har man fastnat för första gången. Red Dragon Islan hur får jag boss nyckeln,blir galen det finns ju inget som jag kan ställa på klossen som gör att det slutar att brinna runt kistan. Har provat med eld ormen men icke?? Någon?

/Erik

Du skall lyfta upp ormen/masken och får den att hamna på switchen när du kastar iväg den.. Tog mig en väldigt lång tid att klara det..

Hämtar sonens Zelda imorgon.. man blir själv sugen på en GC men får faan hålla mig.. Får vänta tills han fyller år (20 juni) då kanske man får spela lite:D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-05 11:44
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mattias A
Jag var djupt nere i dom första Zelda-spelen till Nintendo, även om Zelda 2 var en miss, ett riktigt skitspel, faktiskt. Zelda 3 till Supernintendo var ju ett lyft. Tyvär har jag ingen Gamecube, men brorsan har, och jag vet att han har jagat Zelda hela dagen.

Alla klagar på Zelda 2 men jag håller inte med. Det var inte dåligt. Bara....... annorlunda! Har många fina minnen med Zelda 2 även om jag absolut medger att man inte får samma känsla för huvudrollskaraktären som i Zelda 1 & 3.

Överlag tycker jag det var bättre förr. Bästa spelet alla kategorier är helt klart Final Fantasy VI. Har inte blivit slaget varken förr eller senare.

Jag ska nog köpa Zelda. Fast till GBA SP.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-07 10:37

Jag blev mer elle rmindre tvungen att köpa ett nytt spel, och då blev det Zelda, trots att jag aldrig trott att jag skulle köpa ett sådant spel. Men här sitter man...timme ut och timme in och är helt fängslad! Märkligt... Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad som är så kul och bra med det hela, men jag lär ägna alldeles för mycket tid åt det här de närmsta veckorna.

1
Bevaka tråden