Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera PDO Mysql Driver

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2009-07-14 11:51

Försöker installera PDO för MYSQL som inte finns standard i OS X för PHP.
Problemet är att jag inte är så haj på Terminal så därför har jag lite svårt att förstå dom träffar som finns på google.

Hoppas ni kan hjälpa mig.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2009-07-15 20:19

Jag tror problemet ligger i att i php.ini pekar extension_dir = "./"
Jag läst lite och tror den skall ligga under /usr/local/lib/php/extensions"
Problem nr 2 är att php-mappen finns inte och jag kan inte skapa någon ny mapp i "lib", har det med rättigheter att göra, i så fall hur kommer jag förbi det?

Du vill installera PDO MySQL Driver för att.... (fyll i ditt svar)...

Det händer ibland att man försöker lösa fel problem, så berätta varför du kommit fram till att den skall installeras, så kanske vi här på forumet kan föreslå ett alternativ eller lösa problemet.

Det är denna du menar?

http://dev.mysql.com/tech-resources/articles/mysql-pdo.html

Jo, det är även en bra ide att beskriva felmeddelanden och vad man redan provat. Du har följt installationsinstruktionerna från var?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2009-08-18 20:57

Ledsen för dålig förklaring, fall ur tiden förens idag då jag satte mig med att försöka lösa det en gång för alla.
Med rätt mycket hjälp från tråden PHPportalen :: Visa Ämne - Installation på mac och sedan hittade jag sista slutklämmen själv.

Lösning:
Efter följt stegen i tråden ovan och fastnat skapade jag en egen extensionsmapp, koperiad in pdo_mysql.so filen från den nerladdade extensionsmappen på skrivbordet till den nya extensionsmappen, direkt i mappen inte i mappen pdo_mysql, så funkade det!

1
Bevaka tråden