Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"märk alla diskussioner som lästa"

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-02 11:24

Var blev knappen "märk alla diskussioner som lästa" av?

//Auto

Den finns numera längst ner, under Diskussioner.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-03 06:56
Ursprungligen av false messiah:

Den finns numera längst ner, under Diskussioner.

Tack! :):)

Har redan lagt en buggrapport om det här: http://www.99.se/project.php?issueid=66

Tack för tipset, false messiah. Knöligt och osmidigt att ha den där nere.

  • Medlem
  • 2009-07-02 11:31

Den hamnade säkert där för att det var för lätt att trycka på den av misstag om den låg längst upp bland allt annat i det svarta fältet.

Ursprungligen av jgb:

Den hamnade säkert där för att det var för lätt att trycka på den av misstag om den låg längst upp bland allt annat i det svarta fältet.

Jepp, speciellt med prinskorvsfingrar och iPhone.....
Då "nollställde" man hela 99 ... mindre kul.

Senast redigerat 2009-07-02 22:42

Ja jo, det har jag ju också gjort några gånger när jag tänkt trycka på Nya diskussioner... Men den kunde väl legat till höger om Logga ut? Eller till vänster om Hem?

Det har varit flera som klagat på att de klickat fel, men jag håller med om att den kunde ligga på ett bättre ställe än undangömt längst ned.

Överlag tycker jag hela övermenyn borde ses över, speciellt så länge dagens/nya diskussioner visar allt på 99.se istället för delen man är i. Och Mina senaste diskussioner och Bevaka borde väl kunna slås ihop? Alla diskussioner man skriver i hamnar ju ändå i Bevaka.

Men sätt den där upp igen, värdelöst att ha den där nere.
Jag klickar alltid på den då jag besökt 99 klart för den gången.
Tror många med mig gör detsamma.

Så snälla, snälla flytta tillbaks den där den var.

Ursprungligen av Chaosstar:

Men sätt den där upp igen, värdelöst att ha den där nere.
Jag klickar alltid på den då jag besökt 99 klart för den gången.
Tror många med mig gör detsamma.

Så snälla, snälla flytta tillbaks den där den var.

Är det inte bättre att du får sträcka dig lite än att jag behöver sabba min dag för att den finns där?

Sätt den i så fall väldigt långt ut till höger.

Som jag sagt.
Hem, Dagens, Nya och Mina Sensate bygger på att man INTE nollat hela 99.se
Trycker man på den för tidigt kan man ju lika gärna logga ut och göra ngt annat resten av dagen. På en iPhone, med den lilla skärmen, räcker det med att man slinter minsta lilla.

  • Medlem
  • 2009-07-02 23:09

Bokmärk knappen om den är viktigt?

popup kanske
"är du säker?"

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-07-07 09:52

Lägg gärna in förslag på hur ni skulle vilja att topp-menyn ska innehålla! Följ länken och fyll på med förslag!

Ursprungligen av Arvid:

Lägg gärna in förslag på hur ni skulle vilja att topp-menyn ska innehålla! Följ länken och fyll på med förslag!

Jag vill som sagt ha tillbaks "markera alla som lästa där uppe". Sen om den ligger länngts till höger spelar mig ingen roll.
Att ha den där nere i så liten text kännns dumt då det är en funktion man använder flera gånger om dagen.

Drog upp knappen till dynamiska menyraden i Chrome. Klart.

Är det bestämt att den alltid ska ligga där nere från och med nu eller hur ser det ut?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-13 22:54

Jag tycker det är bra att ha den längst ner. När jag läser forumet med min iPhone har det hänt mig flera gånger attt jag tryckte fel av misstag. Nu blir det svårt att trycka fel.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Jag tycker det är bra att ha den längst ner. När jag läser forumet med min iPhone har det hänt mig flera gånger attt jag tryckte fel av misstag. Nu blir det svårt att trycka fel.

//Rob

Exakt det som gjorde att jag rapporterade in funktionen i bugg-hanterings-systemet.

Jag skiter i var den ligger men om den läggs tillbaka där uppe så att iPhone-användare sänker hela 99:se för att man trycker fel då vet jag inte vad jag skall ta mig till.
Lägg den långt ut till höger då eller nåt.

Sicket jävla bråk det blivit om detta.

Jag förstår erat problem, men knappen kan väll läggas någon annanstans än längst ner i liten text i en liten lista. Jag vill inte behöva scrolla ner för att klicka på ”Markera alla som lästa” och jag vill se var ”knappen” är direkt inte leta i en lista.

Sen hur den placeras, i meny eller i droppdown-meny osv spelar ju ingen roll. Jag använder som sagt ”Markera alla som lästa” flera gånger om dagen och säkert många med mig.

  • Medlem
  • 2009-07-13 23:21

Gör ett bokmärke med den i? Det har ju löst andra saker, t.ex. att få till "dagens diskussioner" som folk vill att det skall fungera.

Jag vet, det är ingen direkt lösning på problemet, men ett sätt att arbeta runt det tills vidare.

Ursprungligen av jgb:

Jag vet, det är ingen direkt lösning på problemet, men ett sätt att arbeta runt det tills vidare.

Ett separat mobil-stylesheet ("@media handheld") för iPhone och andra telefoner skulle kanske kunna funka?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-07-14 13:08

Förslag på hur du vill att topp-menyn ska se ut och vad den ska innehålla kan du göra här: http://www.99.se/project.php?issueid=67

1
Bevaka tråden