Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Globe problem

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2009-07-12 17:58

Har skaffat två begagnade iMac Globe till mina tvillingar men fick inte med någon installations skiva. Och den billigare av dom har en tendens att vid omstart glömma alla nya inställningar/förändringar jag gör och det är dessutom omöjligt att ta bort förra ägaren. Jag har skivor till andra datorer men dom fungerar väl inte om det är en annan dator antar jag så det går väl inte att ominstallera. Vad kan man göra om man vill få datorn som den var när den var ny? Kan man köra "reparation" med en nyare skiva som jag har (osx, 10.4) eller finns det någon som har något tips?

  • Medlem
  • Hjo
  • 2009-07-12 19:19

Jag har en Globe från 2003 som jag har installerat 10.5 från en retailskiva och den går utmärkt, jag har även haft 10.4 på den från en köpt skiva, det är bara att blåsa ur den och installera nytt.

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-07-12 21:19

Kan jag använda mig av den version jag har som var till en annan dator? Jag trodde inte att det gick?

  • Medlem
  • Hjo
  • 2009-07-12 23:24
Ursprungligen av ariis:

Kan jag använda mig av den version jag har som var till en annan dator? Jag trodde inte att det gick?

Nej det måste vara en OSX skiva du köpt separat (retail), utan dator.
(som jag skrev ovan)

Senast redigerat 2009-07-12 23:37
  • Medlem
  • 2009-07-12 22:32

Det är inte säkert att det går...
Och det är inte säkert att denna tråd får diskuteras mer snart heller...

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-07-13 10:33

Ok jag fattar man måste ha originalet/retail och det är väl ok antar jag. Men finns det något sätt att förbättra det system jag har redan? Typ kasta plistfiler, rensa cashe eller köra något program som gör att systemet fungerar bättre? Har någon sett en hemsida med tips och trix på hur man förbättrar och piffar upp sin dator. Som ni förstår så är jag nybörjare på sådant så det är inte så lätt man kan ju göra fel hur lätt som helst. Tack för de snabba svaren i alla fall.

1
Bevaka tråden