Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bakgrundsbild försvinner i internet explorer

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-10 22:57

Jag gör en hemsida med WordPress cms installerat i botten. Håller på med en egen "theme" och hittade ett tillägg som heter wp-mail (tipsa en vän). När jag implementerar funktionen i php-koden för att få själva mailikonen där jag vill ha den ser allt bra ut i Safari och Firefox, men självfallet inte i internet explorer. I explorer försvinner bakgrundsbilden där ikonen (png) är placerad. Någon som vet hur man rättar till detta?

php-kod:
<h3 class="post-title"><a href="<?php the_permalink(); ?>" rel="bookmark" title="<?php the_title(); ?>"><?php the_title(); ?></a><?php if(function_exists('wp_email')) { email_link(); } ?></h3>

Safari:

IE:

Skulle behöva se din css-kod istället för php-kod.

Version av IE?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-11 01:11

Kör version 8.0.6001.18702 genom virtualbox.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-11 01:26

Hittade felet. Hade missat en sluttag. Märkligt hur vissa browsers klarar av det ändå.

<div id="post-<?php the_ID(); ?>" <?php if(function_exists('post_class')) : post_class(); else : echo 'class="post"'; endif; ?></div>

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-19 20:44

Ett bra tipps är att använda en html-validator (finns för både Firefox (Win) och Safari om man inte vill manuellt processa sidan hos W3C). Den upptäcker snabbt fel av den sorten, som kan slå hur slint som hest när css skall appliceras på sidan man kodar.

1
Bevaka tråden