Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på program för att streama ljud

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är som så att jag har i dagarna köpt en Macbook. När jag sedan går in på Macstore så hittar jag en Airport express eller va de kallas (en apparat som man kopplar direkt till stereon, ljudet hämtar den från vad jag spelar upp i iTunes). Nu till min fråga: Eftersom jag har en HTPC (PC m. Windows Vista) så tycker jag att det känns oerhört onödigt att slänga ut 1000 kr på en Aiport, bara för att få ljduet. HTPCn borde väll kunna fixa detta precis lika bra om inte bättre? Kruxet hänger på att jag inte vet något bra program för att kunna styra vad som spelas upp på min HTPC från min Macbook - någon som har någon idé på ett sådant program?

Sök efter Airfoil.

Det programmet streamar till andra datorer, ipoddar mm

Ursprungligen av wrath_child:

...känns oerhört onödigt att slänga ut 1000 kr på en Aiport, bara för att få ljduet...

Ursprungligen av wrath_child:

...Kruxet hänger på att jag inte vet något bra program för att kunna styra vad som spelas upp på min HTPC från min Macbook...

Först skriver du att du vill ha ett program som strömmar ljud. Sen skriver du att du vill ha ett program som gör att du från Macen kan styra vad som spelas upp på din HTPC.

Det låter som två olika frågor, tycker jag...

Var ska musiken ligga fysiskt - på Macen eller PCn?

1
Bevaka tråden