Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte ta emot SVT HD på EyeTV

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon annan som har problem att ta emot SVD HD på EyeTV DTT? Alla andra kanaler funkar perfekt, men just den kanalen hackar, är det något man kan göra?

Jag använder en extern antenn som har egen strömkälla, och tycker därför att det borde funka, men inte mycket man kan göra va?

Vad har du för dator? Jag kör numera med den senaste Mini - och då funkar det bra. Innan dess hade jag förra Mini - som tyvärr hackade lite.

iMac 2.66 GHz 4 GB RAM, tycker det borde funka.

Det som händer är att mottagningen för SVT HD sjunker när man väljer den kanalen.

Är det dålig mottagning eller prestandaproblem?
Kolla på TV Finland, den ligger på samma frekvens som SVT HD. Hackar bilden där också? I så fall är det dålig mottagning. Justera då antennen för att åtgärda problemet. (Snurra, flytta antennen upp/ner.) Observera att kanalerna sänds i grupper på olika frekvenser, du kan troligen inte få perfekt mottagning på alla.

Om TV Finland inte har dålig mottagning så är det prestandaproblem, din dator orkar inte med SVT HD. Inte så mycket du kan göra åt det tyvärr

Det verkar inte som att TV FInland ligger på samma frekvens, eftersom TV Finland funkar när det gäller mottagning, men SVT HD har ju nästan ingen mottagning överhuvudtaget, då pratar jag inte om prestandaproblem.

  • Medlem
  • Ekerö
  • 2009-07-09 20:46

Hmm. Har näst intill samma problem. Bor i en lägenhet med marknätet i tv-uttaget, Antar att det sitter en stor och bra antenn på taket. Får in både SVT HD och TV Finland (Samma kanal) och TV Finland flyter bra, däremot hackar SVT HD väldigt mkt. Jag som hade tänkt att köpa en mini å ha som media center. Hur snabb dator har ni som kan se SVT HD utan hack?

Jag har en MacBook CD 1.86 Ghz, 2 GB Ram. 10.5.7

  • Medlem
  • Ekerö
  • 2009-07-10 09:40

Funkar bättre efter att ha uppgraderat till senaste versionen, dock fortfarande inte helt optimalt. Tittbart nu iaf.

1
Bevaka tråden