Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firefox 3.5 långsam

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2009-06-23 11:33

Har just installerat Firefox 3.5, men tycker att den är betydligt långsammare än 3.0.3 som jag körde tidigare.
Någon som vet lösning?

Lite mer info får du nog lämna...

Datormodell? Minne? Operativsystem?
Har du uppdaterat till 3.5 RC2 som släpptes i slutet av förra veckan?
Är det segt hela tiden, eller bara på vissa webb-sidor?
Har du kollat hur mycket av processorn som Firefox använder?
Har du några add-ons/extensions/plugins/themes installerade i Firefox? Vilka i så fall? Provat att avaktivera dessa?
osv...

Senast redigerat 2009-06-23 13:25
  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2009-06-23 21:06

Maskinens namn: Power Mac G4 (AGP-grafik)
Datormodell: PowerMac3,1
Typ av CPU: PowerPC G4 (2.8)
CPU-antal: 1
CPU-hastighet: 400 MHz
L2-cache (per CPU): 1 MB
Minne: 2 GB
Busshastighet: 100 MHz

Jag har också ställt in FF enligt anvisningar här på Mac99, så att den skall bli så snabb som möjligt.
Men den tar evigheter på sig för att öppna programmet.
Dessutom har den andra hyss. När jag skall gå in på admin på en sajt som jag redigerar så kommer jag inte till admin sidan utan till sid 1. Däremot kommer jag in med samma uppgifter med hjälp av Safari.

Vill jag gå in på http://e107.org så får jag blank sida, men det får jag även i Safari.
Jag har inga add aktiverade.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-06-23 21:12

Tycker också att FF 3.5 är långsam, iaf jämfört med Safari. PB G4 1,25 GHz och PM G5 2,0 GHz. Mac OS 10.5.7 i båda.

  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2009-07-09 15:35

Hur gör man för att bli av med Firefox?
Det uppför sig konstigt.
Har försökt radera filer men det funkar ej.
Vill dock ha kvar inloggningsuppgifter och liknande,

Finns det något program man kan använda för att avinstallera oönskade program?

Firefox 3.5 borde just nu vara den snabbaste webläsaren ni någonsin kört. Det verkar iallafall så från mer systematiska oberoende mätningar:

High Performance Web Sites :: Firefox 3.5 at the top

torin: För att avinstallera Firefox, Öppna Finder, Gå till Dator, klicka på Program mappen och dra Firefox till papperskorgen. Precis så som det ska fungera (inte som Internet Explorer på WIndows eller Safari 4 på Mac).

torin: att du kan logga in med Safari men inte Firefox kan bero på antingen att du har någon cookie eller sparat formulärsdata i Safari som skickas men inte med Firefox. Eller att sidan är dåligt kodad (gör specialare med Safari eller Firefox), men det tror jag är mindre sannolikt.

Jag kommer in enkelt på e107.org med en ny fräscht installerad Firefox 3.5 svensk version utan tillägg. Det kanske var ett temporärt fel.

  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2009-07-17 09:22
Ursprungligen av hankhero:

Jag kommer in enkelt på e107.org med en ny fräscht installerad Firefox 3.5 svensk version utan tillägg. Det kanske var ett temporärt fel.

Nej, felet är att jag på något underligt sätt blivit bannad. Tydligen accepteras ej mitt IP-nummer längre. Börjar misstänka att jag fått en trojan i min dator som sedan försökt att angripa E107.org, Efter visst antal försök blir man nämligen avstängd av programmet.

Nu måste jag veta hur jag kollar om jag har några ovälkommna program i min dator.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-07-09 22:03

Den är klart långsammare på att svara på användarens styrning än 3.0. Den kanske renderar sidor snabbare men svarstiden på tangentbord och mus är sämre.

  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2009-07-17 09:19

Nu har jag i vilket fall dragit över Firefox till papperskorgen och kör Safari i stället.

1
Bevaka tråden