Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TAngentbord problem

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hagfors
  • 2009-07-09 05:59

Hej
JAg undrAr vArför kAn JAg inte AnvändA just dennA bokstAv på TAngentbord.??

Jg undr vrför jg kn inte nvänd bokstven "a"på tngentbord!!!

Snälla hjälp mig detta är stort problem,någon vet vrför??:">

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-09 06:30

Du kan alltså skriva stort A genom att trycka shift-A, men inget händer när du trycker bara på A-tangenten?

Vad har du inställt för språk till tangentbordet? Inställningar > Internationellt > Indatameny

Testa att ansluta ett externt tangentbord, fungerar det då?

Ett gammalt skämt i dator-världen är att man tillskriver olika fel till SBT eller Skit Bakom Tangenterna. Med "Bakom" menar man utifrån datorns synvinkel, dvs användaren är den som gör fel.

I ditt fel gissar jag att det är just SBT, men då på riktigt, tangenten eller tangentbordet är smutsigt och har fastnat. Det kan också vara trasigt. Ett nytt tangentbord kostar inte så mycket, Apples egna är tex jättecoola, och vill man ha finesser så finns bra tangentbord från Logitech och Microsoft. Vanligen har de stöd för Mac.

Vi har ett gäng trådar om att rengöra tangentbord också, tex genom att köra dem i diskmaskinen utan diskmedel och låta dem torka i ett par dagar, men det gäller bara externa alltså. Om det är inbyggt så leta efter trådar om att rengöra det, med tex Tops+alkohol, tryckluft mm.

Ursprungligen av Flaz:

JAg undrAr vArför kAn JAg inte AnvändA just dennA bokstAv på TAngentbord.??
Jg undr vrför jg kn inte nvänd bokstven "a"på tngentbord!!!
Snälla hjälp mig detta är stort problem,någon vet vrför?

Du kan skriva versalt A, men inte ett gement a?
Varför finns det då gemena a i de sista två meningarna i ditt inlägg?

1
Bevaka tråden