Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Pro 13 tum saknar audio in?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-07-08 23:27

Hej, köpt Macbook Pro 13tum. Precis upptäckt att den saknar audio in!? Den skall ha kombinerad audio/in, ngn som vet mer? Kan inte använda mitt headset längre, dåligt!!! Ännu ett dåligt val av apple i val av ut/in-portar!?

Måste jag köpa adepter för att använda "gamla" headset?

Hilsen

ps annars suveränd dator o os såklart.... ds

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-07-08 23:40

Tror tyvärr inte att du kan köra både in och ut samtidigt i 13"-modellen, om du nu inte skaffar ett externt ljudkort eller ett USB-headset.

  • Medlem
  • 2009-07-08 23:56

Suck, en pryl till för o få ljud in..... hoppas et inte stämmer!?

hilsen

funkar inte t.ex. iphones kontakt med både mic och hörlurar? Jag körde den men testade aldrig ljud in men ljud ut gick med den och datorns inställningar visade att jag kopplat in något.

  • Medlem
  • 2009-07-09 08:16

hej, har ingen iphone hörlur (ännu), det verkar som de skall funka. men då måste jag köpa nytt, apple är så duktiga på o få slutanvändare slänga fungerande lösningar/prylar för o få oss köpa nytt...

måste alltså vänta på min iphone för o kunna testa!?

Nej det måste du inte. Du kan köpa Apples in-ear-lurar sålänge, så får du ett par riktigt bra lurar till din iPhone sen när den kommer också. De är faktiskt kanon!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-18 02:41

Är det inte så att invändiga pluggen är fyrpolig? En kompis med nyinköpt MBP påstår det. Jag har sett ngnsstans i Appls info att ljud in inte funkar med WIN, men jag har inte kollat min sprillans nya MBP med ljud, Annars verkar den otroligt gedigen.
Kul att Apple ta upp en teknik som Leica började med för 80 år sen när man tog stycken av magnesium(?) och fräste ur dem för alla mekanik i kameran. Det är det absolut stabilaste sättet att bygga på. Det sägs att fotografen Lennart Nilsson tappade en Leica när han klev ur taxin, som körde över den. Objektivet gick åt h.e, men kamerahuset kunder återställas till originalskick.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-07-18 03:07

Svaret på frågan i det första inlägget finns ganska tydligt på Apples specifikationssida för Macbook Pro 13" under rubriken audio:

  • Combined optical digital output/headphone out (user-selectable analog audio line in)

  • Supports Apple Stereo Headset with microphone

Ett alternativ, även om det innebär ytterligare en till pryl, är att skaffa ett bluetooth-headset. Eller varför inte bara använda vanliga hörlurar och den inbyggda mikrofonen?

  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2009-07-19 20:17

Jag kan säga som så att iPhone lurarna fungerar kanon. Använder de varje dag när jag pratar över Skype.
Man behöver inte ställa in något utan det är bara att plugga i och köra.... Sjukt nice faktiskt.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-10-26 11:46

Finns det rejälare sladd headset än iphone lurarna som funkar med Macbooken?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-01 15:17

Som jahve skriver ovan, så kan man ju enklast använda vilka lurar som helst och den inbyggda micken. Det funkar utmärkt för mig.

1
Bevaka tråden