Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Partitioneringsproblem: "För lite utrymme"

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Okej, så jag har försökt att partitionera min hårddisk till två delar med hjälp av skivhanteraren. Problemet är att den säger att jag har "för lite utrymme" varje gång, oavsett hur stor den är (testat allt från 100gb-10gb). Jag har 180gb ledigt på en 320gb hårddisk. Jag har rensat program och andra stora filer utan några resultat.

Jag har testat köra Cocktail, iDefrag, DiskWarrior och leta efter fel med skivhanteraren men får samma resultat varje gång, för lite utrymme. Självklart har jag även testat starta om datorn.

Jag har nu även klonat OS X Leopard installationen på hårddisken till en dmg fil, formaterat om hela hårddisken och testat partitionera efteråt (vilket gick fint). När jag sedan ska återställa från dmg filen klagar den på att det är för lite utrymme på hårddisken, fast det var 220GB tillägnat till en 140GB stor avbild av min hårddisk. Jag testar att göra om den till en partition igen och försöker återställa från den dmgn. Det fungerar! Efter två timmars kopiering (+ någon timmes avsök av avbild) av filer från dmgn till hårddisken så är det färdigt. Går tillbaka till partitioner och försöker dela hårddisken till en 50gb stor partition. Nej, fortfarande samma problem.

Vad är egentligen problemet?

Bump!

Ingen som har lösning, förutom att behöva ominstallera Leopard helt från början?

1
Bevaka tråden