Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blondinbella blir switcher

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt www.blondinbella.se så har hon nu bytt till Mac...

Ytterligare ett tungt vägande argument för att köra Mac.
Kör dennna Bastion, denna litterära gigant Mac, så måste ju vi...

Det känns så skönt att veta att hon är sitt gamla vanliga jag:

Citat:

Nu är jag ansluten till Mac-sekten. Jag hade lovat mig själv länge att inte bli en av dessa mediatyper med mac, syssla med PR, garderoben fylld med svarta kläder av balla svenska designers, dricka alldeles för mycket kaffe och hänga på Riche med en massa andra coola mediatyper med nördglasägon. Men en mac-dator förändrar faktiskt inte mig har jag insett, jag är fortfarande samma gamla kommersiella Bella. Pust.

Senast redigerat 2009-07-08 09:02

Hahaha! Ja snälla nån... En milstolpe i Apples historia.

Fast hon får tips av sina anhängare. Att det tar tid att hitta rätt, en användare har inte lyckats hitta skrivprogrammet ännu.... och sedan är den inte bra "för att lira CS"

Vi får väl se om tösen hittar hit.

Ursprungligen av Goflorp:

...och sedan är den inte bra "för att lira CS"

Installera Windows kanske..?

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2009-07-08 10:10

Ett skäl att switcha till Linux...

Har raderat fem inlägg.

@Laseranders:
Vi kan väl nöja oss med att diskutera ämnet i sig, och inte hitta på egna "faktauppgifter" - oavsett om det var för att provocera, eller för att göra tråden "intressantare", eller vad nu syftet var...

/Mod

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Har raderat fem inlägg.

@Laseranders:
Vi kan väl nöja oss med att diskutera ämnet i sig, och inte hitta på egna "faktauppgifter" - oavsett om det var för att provocera, eller för att göra tråden "intressantare", eller vad nu syftet var...

/Mod

Det var ett skämt som anspelade på att hon blivit anklagad att få spons i smyg för att skriva om hur hon använder vissa produkter, eftersom jag inte trodde tråden var superseriös (med tanke på vad den faktiskt handlar om).
Är det ok att spekulera i huruvida hon fått betalt för att switcha om jag inte presenterar det som fakta?

Ursprungligen av Laseranders:

Är det ok att spekulera i huruvida hon fått betalt för att switcha om jag inte presenterar det som fakta?

Ja, om det framgår att det är spekulation, så är det självklart tillåtet. Ett litet "Jag tror..." eller "Undrar om..." hade gjort stor skillnad.

Det var just att det framfördes som fakta, vilket skapade en onödig sidodiskussion, som gjorde att jag raderade inläggen.

/Mod

Ha, nu har jag skrivit en kommentar och tipsat om 99.se. Hälsa henne välkommen om hon kommer hit!

Blondinbella - Isabella Löwengrip

Förresten, jag hoppas att de flesta som påstår sig vara smartare, duktigare, framgångsrikare, bättre på att skriva och klankar ner på Blondinbella med fraser som "litterär gigant" och andra fånigheter inser att ni inte är det. Vilket just gnällandet visar. Vad A säger om B, säger mera om A, än om B som man säger. Själv är jag full av beundran och tycker hon har verkligen lyckats med något.

Men folk älskar att gnälla, jag bloggade om det häromdagen. Allt om mig . nu - Ola Andersson blogg - aka Taz_1999

Ursprungligen av Taz_1999:

Vilket just gnällandet visar.

Fel.
Har du några som helst belägg för att gnäll automatiskt visar att man har fel i sitt gnäll? Jag ser inte den logiska kopplingen. Självklart har man rätt att gnälla och gnällandet för världen framåt.
Folk dog för vår rätt att gnälla!
Kanske offtopic, men jag hatar den typen av generaliserande kejsarens-nya-kläder-påståenden och känner att det är viktigt att utmana dem.

Det var snyggt skrivet Taz, inget onödigt svårt fackspråk eller tekniska termer. Hon dyker nog upp.

Tack Goflorp!

Jepp, Laseranders, vad du skrev är offtopic, ologiskt och inte ens i närheten av en korrekt uppfattning av vad jag skrev.

Ursprungligen av Taz_1999:

Jepp, Laseranders, vad du skrev är offtopic, ologiskt och inte ens i närheten av en korrekt uppfattning av vad jag skrev.

Ditt inlägg var iofs också offtopic, men om jag missförstod dig så ber jag om ursäkt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-08 14:29

Kul med en person som använder mac. Hoppas att hon inte använder sitt "riktiga" namn om hon kommer hit. Känns som att små människor inte kommer kunna hålla sig från att trycka till henne. Trist att hon inte valde en unibody-mac, den är ju snyggare och bättre på alla sätt och vis.

Offtopic men det struntar jag i. Kan någon förklara för mig vad med Blondinbella som är så provocerade att vuxna män och kvinnor känner sig tvungna att raljera över henne? Gissar att det är det alla i Sverige är så fixerade på, pengar. Tröttsamt.

Ursprungligen av acke:

Kul med en person som använder mac. Hoppas att hon inte använder sitt "riktiga" namn om hon kommer hit. Känns som att små människor inte kommer kunna hålla sig från att trycka till henne. Trist att hon inte valde en unibody-mac, den är ju snyggare och bättre på alla sätt och vis.

Offtopic men det struntar jag i. Kan någon förklara för mig vad med Blondinbella som är så provocerade att vuxna män och kvinnor känner sig tvungna att raljera över henne? Gissar att det är det alla i Sverige är så fixerade på, pengar. Tröttsamt.

Eller så är det precis tvärtom. Folk är trötta på just fixeringen på pengar.

Ursprungligen av acke:

Offtopic men det struntar jag i. Kan någon förklara för mig vad med Blondinbella som är så provocerade att vuxna män och kvinnor känner sig tvungna att raljera över henne? Gissar att det är det alla i Sverige är så fixerade på, pengar. Tröttsamt.

Intressant fråga, men mycket riktigt offtopic. Starta gärna en tråd i Supporter-loungen.

Den här tråden känns uttömd eftersom det bara blir sidospår hela tiden... Kännns nästan som det är dags att stänga...

/Mod

1
Bevaka tråden