Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Formatering, installering av OS X, samt Time Machine

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en iMac som jag vill formatera och ominstallera OS X på. Till den iMacen har jag en 1 TB extern hårddisk som fungerar som en Time Machine backup av hela systemet.

Kan jag använda samma Time Machine backup efter formateringen och ominstalleringen av OS X på min iMac för att återskapa enstaka mappar, filer och bilder?

Eller är detta något man gör redan under ominstalleringen av OS X?

  • Medlem
  • 2009-07-07 22:10

Du kan återställa hela systemet, eller bara enstaka objekt med din Time Machine-kopia. Antingen gör du det direkt när du installerar om OS X. Eller så återställer du det senare. Vill du föra över enstaka objekt/inställningar sker det efter ominstllationen.

När du väl bootar från installations skivan så väljer du under "verktyg" återställ från time machine.. kan ta ett tag, men då får du ett fräscht system, men ändå exakt som ditt förra..

Good luck!

Okej, det låter bra. Jag vill bara göra mig säker på att min Time Machine hårddisk inte blir värdelös efter en formatering.

Snackade med en snubbe på den lokala Apple affären. Han sa att efter en ren installation kan man bara använda "flyttnassistenten" för att föra över från en gammal installation. Och genom den kan man bara välja att återställa alla program, hem-mappen. Alltså inte enstaka mappar osv.

Ursprungligen av Infinite:

Snackade med en snubbe på den lokala Apple affären. Han sa att efter en ren installation kan man bara använda "flyttnassistenten" för att föra över från en gammal installation. Och genom den kan man bara välja att återställa alla program, hem-mappen. Alltså inte enstaka mappar osv.

Om du vill återställa datorn från din time machine kopia kan du välja det alternativet när du bootar från installations skivan.

Säkerhetskopiera de mapparna du vill ha och återställ datorn från den kopian om du vill ha enstaka mappar..

1
Bevaka tråden