Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Clean My Mac

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hittade inget om:
"clean my mac"

Jag var ute och letade ett program som raderade dubletter och hittade en annons för:
"clean my mac" som man får testa gratis med begränsningen att man bara får radera upp till 200 mb.

Nu hittade jag inte så fasligt mycket, men dock en gig universal bin som jag enligt dem inte allt behöver.

Har någon testat programmet?
– Några problem?
Finns det något bättre?

Då "Clean My Mac" finns på Apple's egen hemsida så antar jag att den skall vara safe att använda så jag laddade ner den och har t.o.m. köpt mig en licens.. Den håller på nu och har i skrivande stund tagit bort nästan 5,5 GB (har ca 1,7 GB kvar).. Jag återkommer med info om min MacBook blivit snabbare av processen efter jobbet i natt nån gång.. Hoppas det är värt pengarna för den där jädra badbollen ser jag allt för ofta på min MB nu för tiden samt att datorn är inte på långa vägar lika snabb och smidig att starta som den en gång var..

Har märkt en viss skillnad, inte så pass mycket som jag hoppades, men nog har den speedat upp datorn en aning.. Måste ge det några dagar för att se vad mer som flyter bättre (utöver att den rensade bort 7 GB skräpfiler)..

Har gått en tid nu och jag måste säga att jag upplever att min Mac är snäppet vassare än den var innan faktiskt..

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-07-29 12:10

Är det några fler som testat det? Är det någonting att ha? Verkar som att det KAN orsaka problem, men som vanligt är det ju de med problem som hörs mest.
Kan man betraka det som säkert att köpa och köra?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-04 10:37
Ursprungligen av ledin:

Är det några fler som testat det? Är det någonting att ha? Verkar som att det KAN orsaka problem, men som vanligt är det ju de med problem som hörs mest.
Kan man betraka det som säkert att köpa och köra?

Jag har testat clean my mac. Köpte det på Bodega och lyckades frigöra 4,21 GB.

Jag har inte upplevt några problem än i alla fall.

Jag tror att man kan betrakta det som säkert.

Har köpt och kört Clean My Mac på min MacBook ett tag nu utan några som helst problem. Det frigör utrymme som utlovat och det är ju aldrig fel.
Men jag har inte märkt av att uppstarten blir speciellt mycket kvickare. Dock känns datorn lite piggare generellt.

Senast redigerat 2011-03-08 18:23
  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-07-29 12:14

Just nu har Bodega lite rabatt på bl.a Clean My Mac: Bodega: Your corner store for Mac apps

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-07-29 12:42
Ursprungligen av Drakfot:

Just nu har Bodega lite rabatt på bl.a Clean My Mac: Bodega: Your corner store for Mac apps

Jo jag såg det i programpaket-tråden Har funderat på programet ett tag, men när jag såg den rabatten så kände jag att ett beslut måste fattas nu!

Jag hade tidigare bytt till en ny imac från en G5. Sedan återställde jag med TM. Jag skulle radera överfödig kod, universal till x86. Det verkar som programmet trodde att jag hadde en G5a för en massa program slutade funka. I övrigt ett bra program, men den funktionen låter jag vara.

Väcker en gammal tråd till liv istället för att starta en ny.

Körde Clean My Mac för första gången idag och fick direkt ett problem.
99.se, Avanza.se, GP.se, Aftonbladet.se och liknande sidor med länkar visas inte normalt längre.

Bifogar skärmdump.
http://farm6.static.flickr.com/5138/5585689852_24784bf708_z.jpg

Någon som vet vad jag kan göra för att det ska bli normalt igen?

Väl mött.

Fick löst det. Clean tog bort filer i Firefox, så fick installera om det.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-04-03 23:43
Ursprungligen av Black Gold:

Fick löst det. Clean tog bort filer i Firefox, så fick installera om det.

jag har märkt av liknande i Firefox (kan dock inte säkert säga om det är i samband med att jag har kört Clean My Mac, vilket jag använder ibland). Det jag gjorde var att ta bort cachefilerna från Firefox samt startade om applikationen så fungerade det igen.
Skall hålla utkik om problemen uppstår för mig efter att jag har kört CMM.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-04-03 23:52
Ursprungligen av Drakfot:

jag har märkt av liknande i Firefox (kan dock inte säkert säga om det är i samband med att jag har kört Clean My Mac, vilket jag använder ibland). Det jag gjorde var att ta bort cachefilerna från Firefox samt startade om applikationen så fungerade det igen.
Skall hålla utkik om problemen uppstår för mig efter att jag har kört CMM.

Japp, fick samma problem med 99.se efter att ha kört CMM. En resning av cache mm (inte aktiva logins) och en refresh så såg allt OK ut igen.
Måste vara att CMM på något sätt tar bort vissa cachefiler som FF använder sig av, men inte allt.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-04-07 17:15
Ursprungligen av Drakfot:

Japp, fick samma problem med 99.se efter att ha kört CMM. En resning av cache mm (inte aktiva logins) och en refresh så såg allt OK ut igen.
Måste vara att CMM på något sätt tar bort vissa cachefiler som FF använder sig av, men inte allt.

Värt att notera att även Google Chrome fick samma syndrom efter att CMM körts. En rensning av cache (förutom cookies och sådant) löste det.

1
Bevaka tråden