Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Möjlighet att köra wmware fusion 2, men även ha kvar boot camp partition!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Halloj

Jag har installerat windows 7 RC via boot camp och det funkar mer eller mindre felfritt.;)
Nu e saken den att jag har införskaffat Wmware fusion för att smidigare kunna använda windows. Det jag inte har lyckats förstå är hur användandet av Wmware kommer påverka min boot camp installation. Jag vill ha möjligheten att köra windows virtualliserat från osx, men jag vill även i fortsättningen kunna köra windows från boot camp partitionen för att på så vis kunna få ut maximal prestanda vid spelande och tungre applikationer. Har letat runt men inte funnit nått bra svar på om detta är möjligt. Kommer installationen av wmware göra att jag endast kan köra windows virtualliserat i fortsättningen??:tveksam:

Har suttit och testat nu ett tag, med samma negativa resultat varje gång. Försöker starta upp boot camp partitionen virtuellt med inställningen windows server 2008 som tydligen ska fungera bäst. Dock så kraschar windows varje gång jag försöker starta och den säger att nått mjukvaru/hårdvarufel har inträffat varpå den försöker reparera skadan. Därefter startar den om och samma fel sker igen. Tilläggas ska att windows ändå funkar helt ok om man bootar upp det via boot camp partitionen...

Senast redigerat 2009-05-18 12:01
  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-05-24 06:47

Nu kan jag inte svara för WmWare, men precis så som du beskriver att du vill göra funkar klockrent för mig med Parallels. Numera.

Ursprungligen av Acecod3r:

Halloj

Jag har installerat windows 7 RC via boot camp och det funkar mer eller mindre felfritt.;)
Nu e saken den att jag har införskaffat Wmware fusion för att smidigare kunna använda windows. Det jag inte har lyckats förstå är hur användandet av Wmware kommer påverka min boot camp installation. Jag vill ha möjligheten att köra windows virtualliserat från osx, men jag vill även i fortsättningen kunna köra windows från boot camp partitionen för att på så vis kunna få ut maximal prestanda vid spelande och tungre applikationer. Har letat runt men inte funnit nått bra svar på om detta är möjligt. Kommer installationen av wmware göra att jag endast kan köra windows virtualliserat i fortsättningen??:tveksam:

Har suttit och testat nu ett tag, med samma negativa resultat varje gång. Försöker starta upp boot camp partitionen virtuellt med inställningen windows server 2008 som tydligen ska fungera bäst. Dock så kraschar windows varje gång jag försöker starta och den säger att nått mjukvaru/hårdvarufel har inträffat varpå den försöker reparera skadan. Därefter startar den om och samma fel sker igen. Tilläggas ska att windows ändå funkar helt ok om man bootar upp det via boot camp partitionen...

  • Medlem
  • Hjo
  • 2009-05-24 14:04
Ursprungligen av Acecod3r:

Halloj

Jag har installerat windows 7 RC via boot camp och det funkar mer eller mindre felfritt.;)
Nu e saken den att jag har införskaffat Wmware fusion för att smidigare kunna använda windows. Det jag inte har lyckats förstå är hur användandet av Wmware kommer påverka min boot camp installation. Jag vill ha möjligheten att köra windows virtualliserat från osx, men jag vill även i fortsättningen kunna köra windows från boot camp partitionen för att på så vis kunna få ut maximal prestanda vid spelande och tungre applikationer. Har letat runt men inte funnit nått bra svar på om detta är möjligt. Kommer installationen av wmware göra att jag endast kan köra windows virtualliserat i fortsättningen??:tveksam:

Har suttit och testat nu ett tag, med samma negativa resultat varje gång. Försöker starta upp boot camp partitionen virtuellt med inställningen windows server 2008 som tydligen ska fungera bäst. Dock så kraschar windows varje gång jag försöker starta och den säger att nått mjukvaru/hårdvarufel har inträffat varpå den försöker reparera skadan. Därefter startar den om och samma fel sker igen. Tilläggas ska att windows ändå funkar helt ok om man bootar upp det via boot camp partitionen...

Jag har det installerat på en MB, alltså kan jag köra antingen Boot camp eller virtuellt via WMf fusion, jag kör XP men det borde gå med vilket windows som helst.

När jag tänker efter så installerade jag windows inifrån Fusion, alltså jag körde nog aldrig Boot camp partitionen genom Fusion utan hade en separat windows virtual machine som jag startade upp genom Fusion, samtidigt kunde jag se Boot camp även ifrån Fusion men jag startade naturligvis Boot camp som man ska, direkt vid uppstart, då kunde man spela på den ordentligt.

sen ska väl Fusion strula om man har installerat 10.5.7 och har ATI-grafik

Senast redigerat 2009-05-24 14:41

partitionera hårddisken

Har skaffat WMWare Fusion och installerat den på min MacBook 10.5.7 alltså har jag även Bootcamp. Jag har fastnat vid att partitionera hårddisken. Hur ska man tänka här? Hur mycket? Jag vill spela spel framförallt. Har köpt Empire Total War...Har läst att man ska köra Boot Camp och skaffa windows för att få bästa prestanda om man vill spela spel. Jag har på den bärbara 2.2 GHz Intel Core 2 Duo. Stämmer detta eller kan man nöja sig med att köra virtuellt?

Senast redigerat 2009-07-07 02:30
1
Bevaka tråden