Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rengöra Vit MacBook?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2009-07-01 14:15

Tjena, jag har nu haft min vita MacBook pro i ca 2 år och är såklart väldigt nöjd. Tyvärr så är det ju ett återkommande problem med vita saker, de blir lätt smutsiga. Jag har försökt lite olika saker för att rengöra själva tangentbordplattan på macbooken (hela sektionen) men inte lyckats särskilt bra. Finns det någon här som kan rekommendera eller länka mig till någon produkt som fungerar bra för att rengöra MacBooken?

MVH//
Jonathan

+

Nä, kanske inte. Men en lätt fuktig trasa med lite YES på kanske?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2009-07-01 15:30

Okej, jag gav det ett försök med en lätt fuktad mikroduk och det funkade faktiskt väldigt bra, ska plocka ner den i delar ikväll och rengöra, tack för svar!

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-07-04 15:25

Tandkräm och en tandborste funkar faktiskt också.

Nej, inte tandkräm. Tandkräm är mycket starkt och har ofta medel för att skrubba.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-07-05 16:34
Ursprungligen av pepparkaka:

Nej, inte tandkräm. Tandkräm är mycket starkt och har ofta medel för att skrubba.

Det fungerar utmärkt om du är försiktig. Vi har rengjort flera Mac:ar med den enkla och snabba metoden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-05 22:26

Eller så köper man dessa våtservetter som är mer eller mindre anpassade för ändamålet,

http://www.wettergrens.com/ecommerce/control/viewProduct/~product_id=P2256116

Finns ett par varianter av AYA, oavsett vilken lär det vara bättre än tandkräm eller yes

Jag använder ofta mjukt suddgummi (för vanliga blyertspennor) med bra resultat.

Fukta ner den med en microfibertrasa som du blött först och vridit ur. Du kan ha en droppe eller två med yes i det ljumna vattnet.
Torka efteråt med en torr microfibertrasor.

Sådana trasor köper man enklast i Ica/Coop/hemköp, en trepack brukar hamna under femtilappen.

Generellt funkar det här till väldigt mycket.
En fuktig, en torr. Klart.

Ica`s Skona vit svamp kör jag med , helt torr.
Datorn blir som ny!

Lägg din Macbook i en hink med varmt vatten, utblandat med ett kraftigt rengöringsmedel.

Jag använder mestadels en liten tandborste och JIF (det är väl gamla VIM?). Det har fungerat mot det mesta för att rengöra min vita Macbook. Tyvärr så tar det inte hand om "hudfettet" som verkar ha satt sig i själva plasten (slipper man det på unibody?).

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Lägg din Macbook i en hink med varmt vatten, utblandat med ett kraftigt rengöringsmedel.

Ta högtryckssprutan, rikligt med avfettning först och sedan fullt tryck, 160BAR, 5cm från skärmen, vinkla noga så du kommer åt snett in i DVD-spelaren.....

Nä, skämt åsido.

Men mitt tips om microfibertrasor - det använder jag på allt, från tangentbordet till plasma-TV'n. Miljövänligt och bra.

Tandkräm har jag hört skulle fungera..

1
Bevaka tråden