Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer inte åt min iDisk på MobileMe

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-02 05:12

Hej. Har använt mobile me so backup och även lagt up foton från iphoto. Allt har funkat klockrent tills igår -- först stängdes server ned för uppdatering - bilden för hårddisken i mobile me ändrade utseede och sedan dess kan jag ej ladda upp foton från iphoto, det är helt dött. Har 156 MB utnyttjat och 20 gig i storage kapasitet.:'(

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-02 18:01

Enda tjänsten som är värd att betala för med mobileme är iphonesynkning och möjligtvis back 2 my mac. Behöver du inte dessa så kör istället bättre och billigare tjänster. T.ex, Flickr för foto och Dropbox som onlinehårddisk.

Ursprungligen av khunponta:

Hej. Har använt mobile me so backup och även lagt up foton från iphoto. Allt har funkat klockrent tills igår -- först stängdes server ned för uppdatering - bilden för hårddisken i mobile me ändrade utseede och sedan dess kan jag ej ladda upp foton från iphoto, det är helt dött. Har 156 MB utnyttjat och 20 gig i storage kapasitet.:'(

Kan det bero på att Apple har fixat till några uppdateringar med MobileMe? Kan varit så att det utfördes igår.

http://support.apple.com/kb/HT3493

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-07-03 09:47

mac.com tjänsten har lagts ned, kan det vara det? Man har fått en massa mail om det under våren.

Edit: Inte än, den 7 juli var sista dagen för mac.com.

Senast redigerat 2009-07-03 10:00
Ursprungligen av MatsOlov:

mac.com tjänsten har lagts ned, kan det vara det? Man har fått en massa mail om det under våren.

Edit: Inte än, den 7 juli var sista dagen för mac.com.

Nu har du nog missförstått mejlen lite...

Det är bara mac.com homepage som läggs ner, dvs de hemsidor man har kunnat ha som en del av mac.com-tjänsten (som numera heter MobileMe)

http://www.mac.com/1/homepage/

Resten av funktionerna i mac.com (eller "dot Mac") finns kvar, men har som sagt bytt namn till MobileMe.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-04 21:44

Backar time machine även lokal idisk?

Hej! Går det spara filer "lokala idisken" i time machine lång tid?

Och isf hur kommer man åt dem?

Jag använder time machine sedan flera månader, (backa automatiskt upp min hårddisk)

Men jag började nyligen jobba direkt mot filer i lokal idisk på skrivbordet (som synkar med molnet i mobileme). Men så råkade jag i helgen slänga/byta en stor mapp där mot en äldre mapp (i fel riktning) och synkroniseringen drog igång... Visst, klumpigt!

Men nu hade hoppas jag hitta mappen via en tidigare variant av lokala idisken i Time machine, men var skulle den kunna vara? ). Och hur kan jag isf hämta den gamla mappen till "nuet" och dagens idisk.
(såg ngt i -användare-bibliotek-filesync, men gick inte hämta till dagens skrivbord)

Knepigt att förklara de olika tidsspannen inser jag, men blir det ju i tidsmaskiner...

• Konklusionen blir kanske att inte jobba direkt mot filer i idisken, utan i mappen dokument och dra dem till idisk när det är dags att avsluta dagens arbete.

jaja
/Svanen

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-10-06 11:20

Jag är också intresserad av frågan ovan. Eftersom synkronisering är en lömsk backup-metod är det säkrast att komplettera den med Time machine.

Går det komma åt den lokala idisken vid en given tidpunkt bak i tiden via Time machine?

Någon måste veta säkert?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-05 12:36

Ja det går. Räddade fel radderade filer i idisk på detta sätt med time machines idoga sparande

1
Bevaka tråden