Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går EJ att ta bort radannonser musikprylar

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Buggen gäller Anpassa dagens, senaste och obesvarade och att det inte finns som val att ta bort radannonser från musikdelen.

Mycket bra funktion att man kan ta bort forum som man inte vill se på diskussionslistorna. Då jag vill ha bort musikdelen helt försöker jag radera dessa från min vy. Går inte då jag fortfarande spammas av radannonser från musikforumet. De följer inte standarden för rubrikindelning varför det är helt omöjligt att dölja denna del för oss som önskar så. Tycker detta är en självklar bugg att rätta till. Finns ingen fulare bakgrund än tapeten varför det vore skönt för oss som inte vill köpa klarinetter att dölja denna del.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-07-02 10:16

Gammal bugg. Redan anmäld.

Jag hittar även efter sök ett bra tips från Jesper Ohlsson hur detta kan hanteras av mig och andra men då görs jobbet av oss användare och buggen lever vidare så instrumentsäljarna kan fortsätta spamma.

Från http://www.99.se/1745766-post6.html

Senast redigerat 2009-07-02 11:15
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-07-02 11:20

Sen ska ju 99musik bryta sej ut och dra rätt snart så det löser sig, + att det är väldigt intresannt med gamla annonser och jämföra prisbild på syntar från ett par år tillbaks.

Inte för oss andra. På samma sätta som om blocket skulle lägga upp bara musikinstrument eller smurfar till exempel på startsidan och du inte kan välja bort dem. Nej detta är spam.

Senast redigerat 2009-07-02 11:49

Det är ju inte spam, eftersom de som lägger in annonserna inte vill att de ska ses av hela 99.se och inte gå att filtrera bort.

Men som enapa skriver så ska 99musik bli fristående, och då kommer (rimligen) ingen lägga in annonser i de forumen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-02 19:04

Bug - Att det går att markera tråd i feedback som bug ;-)

Kolla under 99.se projekthantering > buggar. Denna har varit känd sedan i januari och är dessutom rapporterad flera gånger.

Just nu senaste dygnet har Arvid röjt runt och åtgärdat eller uppdaterat status på det mesta som varit anmält under våren - Tack Arvid

Så kolla denna tråden Dagens Diskussioner visar fel innehåll, bläddra ända till Arvids inlägg från igår och ge den feedback som efterfrågas!

1
Bevaka tråden