Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

sökmotor i Safari 4?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-30 23:51

hej.

I alla andra versioner utav safari så har man kunnat välja vilken sökmotor man vill använda.

Jag föredrar Google US men nu använder sig safari utav Google sverige och jag hittar ingenstans att byta som man har kunnat föra tidigare.

Problem solver?

Tuggat igenom inbyggda hjälp i Safari . Noll.

Vafan.......

På Apple forum tipsar man om ngt som heter Glims"
( http://www.machangout.com/ )

måhända kan det funka.

Glims har stöd för det. http://www.machangout.com/

Jag kör Glims och är väldigt nöjd med programmet. Precis som sagt så kan man välja flera sökmotorer. Allt från MTV till Google images.

  • Medlem
  • 2009-07-01 12:42

Jag har insticket Inquisitor som fixar detta.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-07-01 15:04

Kanske inte för att byta till godtycklig sökmotor, men byta från SE till US gör den enkelt genom att först välja engelska i sökinställningar och sedan klicka på google.com under sökfönstret. Enbart engelska i sökinställningar ger din språket men fortsätter med google.se.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-01 22:52

Jag använder Keywurl och har skippat sökrutan helt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-07 13:52
Ursprungligen av berdan:

Jag använder Keywurl och har skippat sökrutan helt.

JA, tack! Jag har saknat det här sedan jag provat Chrome i Windows tidigare i våras.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-01 23:28

Jag använde Inquisitor förut och måste erkänna att jag även föredrar att använda just det programmet.

Vet inte vad det är men Glims söker genom google sverige även fast jag valt google.com.
Någon som vet hur man avinstallerar Glims? Nu är båda installerade men det är bara glims som syns.

//T

1
Bevaka tråden