Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3GS lanseras i Sverige den 31:a juli

Tråden skapades och har fått 294 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-01 07:07

iPhone 3Gs lanseras i Sverige den 31:a Juli genom operatörerna Tre, Telenor och Telia (även Halebop).

Relaterade trådar:

3 börjar sälja iPhone 3Gs

Telenors iPhone 3Gs priser

Inofficiella priser från Halebop

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2009-07-01 08:41

Suck, lång väntan...

Säljer min 3G idag.... känns som jag är lite för tidig.... Hade ju hoppats på 10:e eller så...
Varför, jävla Telia, skall ni sega så förbannat? Hålla på det till sista dagen.

Tvingas leva en månad med en skitlur från SE.

öde!

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-01 10:29
Ursprungligen av Goflorp:

Säljer min 3G idag.... känns som jag är lite för tidig.... Hade ju hoppats på 10:e eller så...
Varför, jävla Telia, skall ni sega så förbannat? Hålla på det till sista dagen.

Tvingas leva en månad med en skitlur från SE.

öde!

Som jag ser det så är det Apple och inte Telia som satt lanseringsdatumet?

Men det kan förstås beror på att det finns för många 3G kvar i lager.. Eftersom Telia har sänkt priset nu.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Som jag ser det så är det Apple och inte Telia som satt lanseringsdatumet?

Men det kan förstås beror på att det finns för många 3G kvar i lager.. Eftersom Telia har sänkt priset nu.

Jag tror inte det. 3G 16G kommer att finnas kvar i framtiden också. Det blir instegsmodellen. Att de anpassar priset på den nu är helt enkelt för att de flesta vet att det kommer en ny modell och om de inte anpassar priset så... blir de inte av med några innan priset för 3GS är känt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-01 11:28
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror inte det. 3G 16G kommer att finnas kvar i framtiden också. Det blir instegsmodellen. Att de anpassar priset på den nu är helt enkelt för att de flesta vet att det kommer en ny modell och om de inte anpassar priset så... blir de inte av med några innan priset för 3GS är känt.

3G 16G kommer inte att finnas kvar. Den modell av 3G som blir kvar och som i USA kostar 99 dollar är 8GB varianten. http://store.apple.com/us/browse/home/shop_iphone/family/iphone?mco=MTE2NTQ

/Johan

Ni som vill sälja era 3G Iphones kan lika gärna sälja dom så fort som möjligt för att när den nya släpps I Sverige så kommer ni att gå i förlust. Jag passade på att sälja min Iphone 3G 8 gig förra veckan och fick 4000 SEK för den.

Har en gammal rutten Ericsson så länge , Vet dock inte om jag ska vänta tills den släpps här eller om jag ska importera min från italien , Grejen är att den komma va låst här i Sverige och det vill man ju inte.

Senast redigerat 2009-07-01 13:18
Ursprungligen av Lionhart:

Ni som vill sälja era 3G Iphones kan lika gärna sälja dom så fort som möjligt för att när den nya släpps I Sverige så kommer ni att gå i förlust. Jag passade på att sälja min Iphone 3G 8 gig förra veckan och fick 4000 SEK för den.

Har en gammal rutten Ericsson så länge , Vet dock inte om jag ska vänta tills den släpps här eller om jag ska importera min från italien , Grejen är att den komma va låst här i Sverige och det vill man ju inte.

Förlust? Jag har använt min telefon hela tiden och har njutit varje sekund. Det är ingen förlust det är välsignelse. O:-)

Men visst telefonen kommer tappa i värde när den nya kommer. Tror visserligen att många kommer att ha kvar sin gamla telefon. Men, men... man har haft fel förut.

Menar inte att du inte skulle haft glädje , Jag hade mycket glädje med min , Men som sagt , Det är som när en ny modell av bil släpps , då sjunker den äldre bilen i värde , Och samma sak gäller Iphones eller annat

Ursprungligen av chuck:

3G 16G kommer inte att finnas kvar. Den modell av 3G som blir kvar och som i USA kostar 99 dollar är 8GB varianten. http://store.apple.com/us/browse/home/shop_iphone/family/iphone?mco=MTE2NTQ

/Johan

Korrekt. Slarvigt av mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-01 14:07

Det är synd att det inte är 16 GB varianten som blir kvar. 8 GB är för lite, men det är klart att Apple inte vill konkurrera med 3Gs. Tanken är väl att de avancerade användarna skall köpa en 3Gs medan de som aldrig tänkt att de skulle köpa en iPhone på grund av priset skall köpa instegsmodellen.

/Johan

Kul, väntar oxå på denna. Dock bör man nog vänta att köpa den i början eftersom det visar sig ha skärmproblem precis som tidigare lanseringar. Enligt flera trådar och många köpare på macrumors så har telefonen skärmproblem med gul färg på nedre delen. Ser riktigt dåligt ut på vita hemsidor och är lika med byte av telefon. Bilder visar kvitto på problem från apple store med byte av telefon.

Ursprungligen av pepparkaka:

Kul, väntar oxå på denna. Dock bör man nog vänta att köpa den i början eftersom det visar sig ha skärmproblem precis som tidigare lanseringar. Enligt flera trådar och många köpare på macrumors så har telefonen skärmproblem med gul färg på nedre delen. Ser riktigt dåligt ut på vita hemsidor och är lika med byte av telefon. Bilder visar kvitto på problem från apple store med byte av telefon.

Tja, fast det borde väl i sådana fall bara vara och byta telefonen. Om ett sådant fel inträffar med telefonen.

Telefonerna har ju ändå funnits ute ett tag nu och hunnit tagit slut. Därav det sena lanseringsdatumet här i Sverige. Har vi tur så får vi skärmar som är åtgärdade direkt vid lanseringen.

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-07-01 09:58

Shit vad man ska behöva vänta då! Hoppas verkligen halebop får sälja den direkt med så inte telia kör några fula trick, då skulle jag bli riktigt less..

Ibland är Apple och Telia förutsägbara. Att vi skulle få bekräftelse på lanseringsdatum, prissättningar och liknande idag var knappast något som var förvånande.

Hoppas det blir ett bra pris på den version som är aktuell just nu!

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-07-01 13:56

även halebop har gått ut på sin hemsida med samma datum nu!

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-07-01 15:08

Kan ju vara så att dom skjuter lite på lanseringen så dom hinner få ut 3.0.1 som täpper bakvägarna som dom hittat för att jailbreaka telefonen.

3.1 lär komma innan 3.0.1, den betatestas ju redan.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-07-01 15:11

Jag hoppas bara jag hinner få min telefon innan den firmwaren släpps så jag aldrig kommer ha problemet med att jailbreaka den framöver.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-01 15:25

suck en månad till då men en SE som bootar om sig själv titt som tätt.. Blir fan riktigt tungt..

Ursprungligen av bonis:

suck en månad till då men en SE som bootar om sig själv titt som tätt.. Blir fan riktigt tungt..

Håller på att plocka ur fruns kontakter; jag får låna hennes mobil en vecka.
Känns som ett grymt nerköp med en SE-mobil. C902 elelr vad den heter.

Det går bra att plocka ur allt som är hennes ur den via BT...
Vill ju gärna lägga tillbaka det senare.

Skall försöka få den att funka i iSync...

Ursprungligen av bonis:

suck en månad till då men en SE som bootar om sig själv titt som tätt.. Blir fan riktigt tungt..

Du kan ju alltid kolla om det finns uppdaterad programvara att tanka hem.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-07-01 15:35

Kommer ihåg när jag hade SE och nokia. Var alltid så jobbigt när man skulle synka den med datorn. Det var alltid ett projekt i sig, inte direkt plug and play.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-01 15:55

Yeye.. Jag har en SE W960. Funkar hur bra som helst att synka mot datorn. Men nu bär det snart av mot iPhone-land

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-01 16:03

Jeppe_E > Samma här, den här gången till 100% och jag kommer aldrig titta tillbaka.

Roligt att alla får nojja och tror att andrahandspriset på 3G kommer sjunka som en sten. Visst kommer priset sjunka, men jag vet en och annan som sitter och väntar på at 3GS ska komma för att få en 3G med valfri operatör till ett någorlunda BRA pris, inte de jävla fantasipriser som folk tar på blocket i dagsläget.

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-07-01 19:22

Märkligt av telia att vänta tills den 31/7.. Telenor släpper ju den nästa torsdag.. Tänkte nog geeka till det ordentligt och köa för den=) undrar vilket tryck det kommer vara...

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-01 19:29
Ursprungligen av krox:

Märkligt av telia att vänta tills den 31/7.. Telenor släpper ju den nästa torsdag.. Tänkte nog geeka till det ordentligt och köa för den=) undrar vilket tryck det kommer vara...

Vi tar det en gång till...

Apple, inte Telia lanserar 3Gs på den svenska marknaden den 31:e juli. Telenor är ute och cyklar och gått i samma fälla som många andra angående ´09 Juli (´) indikerar en förkortning av årtalet.

Exempel: http://www.apple.com/pr/library/2009/01/06ilife.html

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-07-01 19:47
Ursprungligen av Jeppe_E:

Vi tar det en gång till...

Apple, inte Telia lanserar 3Gs på den svenska marknaden den 31:e juli. Telenor är ute och cyklar och gått i samma fälla som många andra angående ´09 Juli (´) indikerar en förkortning av årtalet.

Exempel: http://www.apple.com/pr/library/2009/01/06ilife.html

okej. apple lanserar..

det kan säkert stämma det du säger, men isf är det klumpigt av Telenor att påstå att den kommer den 9. och ja, jag litar lika mycket på kundtjänsten hos telenor som jag litar på allt man kan läsa på internet, men de har "bekräftat" den 9/7 två gånger. även klantigt att låta press-releasen som stipulerar 9/7 ligga ute fortfarande.

edit.

jo efter lite forskning så finns det ju en hel del som tyder på att telenor missförstod juli '09 och är för stolta för att själva erkänna det.. fan, jag som var ledig just då.. Aldrig någonsin har 21 dagar känts så långa

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-07-01 19:39

Sa inte telia att de skulle komma med priser idag också, de har jag inte sett något om

Bevaka tråden