Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Extreme basstation, räckvidd

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-06-26 21:01

Idag äger jag en Airport Extreme basstaton köpt Dec 2008 vilket är den näst senaste versionen. Funderar på att köpa en till för att utöka räckvidden men hur långt avstånd imellan kan man ha?

Ska ev köpa hus och funderar på om jag kan snylta internet från farsgubben som bor ca 150m ifrån på samma gata.

Kanske går att modda dit externa antenner men lite feg på så dyra apparater.

Du kommer inte att kunna lösa det med två extremer om de står inomhus och att mecka in externa antenner på dom tror jag inte är möjligt på något enkelt sätt utan kräver nog rätt stora ingrepp.
Möjligen kan räckvidden på 150m nås om du placerar dom ute på väggen i en plastkapsling och har fri sikt mellan dom, fast jag skulle nog inte vara 100% på att det kommer att lyckas iallafall... Jag har en Extreme inne i lägenheten och betongväggar och jag har knappt 20m räckvidd på den när jag befinner mig utanför i hängmattan. Så jag tror inte du kan ha mer än ca 50m mellan dom om man ska ha n standarden, möjligen om man sännker sig till b/g standarden att man kan få några meter extra mellan dom...Prova och återkom med resultatet.

1
Bevaka tråden