Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Streamade filmer hackar

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

(Inte säker på om jag placerade det här i rätt forum, men annars får någon snäll mod flytta på den!)

Jag har stora problem med att se streamade filmer. Alla försök att se saker på Youtube, gametrailers o.s.v. börjar efter någon minut att hacka. Bilden dvs. ljudet fortsätter som om ingenting hade hänt. Det gör ingen skillnad om jag låter filmen ladda klart och tittar sedan, resultatet blir detsamma, så jag antar att det inte har med min uppkoppling att göra?

Jag trodde att det berodde på att datorn behövde rensat och gjorde därför en storstädning igår. Frigjorde 15gb extra, så nu är 35 av 75 gb ledigt. Körde scripts och liknande via onyx, stängde av onödiga animationer, stängde av dashboard, rensade bland skrivbord och mappar, installerade alla uppdateringar genom programuppdateraren, reparerade skivbehörigheter osv. Detta har dock inte förbättrat saken det minsta, tyckte snarare det började hacka ännu tidigare.

Någon som vet vad problemet kan vara? Några tips på hur det kan lösas? :/

om du kör trådlöst till din router så kan det vara det helt enkelt annars vet jag inte vad det kan vara

hälsningar hanibal

Kolla så du har senaste versionen av den webbläsare du kör samt senaste versionen av Flash

Ursprungligen av Johan S:

Kolla så du har senaste versionen av den webbläsare du kör samt senaste versionen av Flash

Kollade, och jag har senaste versionen av båda.

Du kan ju för säkerhets skull köra http://www.bredbandskollen.se/ ?

Vilken datormodell?
Hur mycket internminne?
Vilket grafikkort?
Vilken operativsystemversion?
Vilken webbläsare?
Vilken webbläsarversion?
Hur snabbt bredband?
Datorn kopplad till bredbandet via kabel eller trådlöst?
Om trådlöst, vilken hastighet (b/g/n)?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vilken datormodell?
Hur mycket internminne?
Vilket grafikkort?
Vilken operativsystemversion?
Vilken webbläsare?
Vilken webbläsarversion?
Hur snabbt bredband?
Datorn kopplad till bredbandet via kabel eller trådlöst?
Om trådlöst, vilken hastighet (b/g/n)?

Vilken datormodell? MBA (gen 1)
Hur mycket internminne? 2gb
Vilket grafikkort? NVIDIA GeForce 9400M graphics processor with 256MB of DDR3 SDRAM shared with main memory
Vilken operativsystemversion? OS X 10.5.7
Vilken webbläsare? Safari
Vilken webbläsarversion? 3.2.3
Hur snabbt bredband? 7,2 mbit turbo3g (Bredbandskollen: Skicka - 0.35mbit/s, ta emot - 4.01mbit/s)
Datorn kopplad till bredbandet via kabel eller trådlöst? Dongel

Ursprungligen av Arienne:

Vilken datormodell? MBA (gen 1)
Hur mycket internminne? 2gb
Vilket grafikkort? NVIDIA GeForce 9400M graphics processor with 256MB of DDR3 SDRAM shared with main memory
Vilken operativsystemversion? OS X 10.5.7
Vilken webbläsare? Safari
Vilken webbläsarversion? 3.2.3
Hur snabbt bredband? 7,2 mbit turbo3g (Bredbandskollen: Skicka - 0.35mbit/s, ta emot - 4.01mbit/s)
Datorn kopplad till bredbandet via kabel eller trådlöst? Dongel

Jag missade att du har bredband, trådlöst via 3G, tror inte du har bandbredd så det räcker där....

Har du möjlighet koppla dig via Wifi t ex nånstans hos någon som har kanske 8MBit och prova.

Är det STREAMAT så innebär att "vänta på att den laddar ner" enbart att en buffer fylls på några sekunder - detta för att ta hand om tillfälliga svängningar i farten.
Streamat är ju samma som direktsänt.

Har du 7,2Mbit i ditt bredband verkar det som du just nu använder enbart EN kanal (av två) och du får halva farten.
Svårt säga vad det beror på. Dongeln? Drivrutin? taskig mottagning? I Dunno?

Jag tror också att det är bandbredden på det mobila bredbandet som blir för dålig ibland.

Att du får 4 Mbit vid en test, betyder ju inte att du har 4 Mbit hela tiden...

Kan tipsa om det här lilla programmet:
http://www.ragingmenace.com/software/menumeters/
Då kan du i menyraden hela tiden se vilken hastighet du har in och ut.

1
Bevaka tråden