Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med line-out på iBook G4

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått ett konstigt problem med min gamla trotjänande iBook G4 12". Försökte lyssna på sommarprogram (realaudio) igår och tyckte ljudet lät konstigt. Alldeles för låg kps - som när man försökte streama över modem för länge sedan eller har alldeles för hög komprimering på mp3-filer. Ni vet det där konstiga grötiga ljudet?

Tänkte inte på det så mycket förrän jag drog ur hörlurarna - i datorns högtalare är det inget fel på ljudet! Samma gäller i iTunes, VLC, Safari osv.. ljudet i hörlurarna låter som det streamas dåligt och ljudet i högtalarna är ok.

Vad beror detta på? Vad kan jag göra?

Tacksam för svar!

Korspostning (samma inlägg/fråga i flera trådar) är inte tillåtet! Inlägget i den andra tråden har raderats.

/Mod

Och du har provat med andra hörlurar, eller provat hörlurarna i en annan källa, för att utelsuta att felet ligger där?

Korspostningen var ett misstag - ursäkta för det!

Jag har inte testat med andra lurar - men lurarna fungerar felfritt med iphone. Ljudet är som jag beskrev mer av ett komprimeringsljud, som dålig streamning, kan det verkligen komma av analoga lurar?

Ursprungligen av martin.k:

...mer av ett komprimeringsljud, som dålig streamning, kan det verkligen komma av analoga lurar?

Nej, kanske inte. Men det är ju ändå bra att testa lurarna någon annanstans. Så vet vi iallafall att felet inte ligger där.

Sant. Lurarna är testade i annan ljudkälla - inga problem. Testar andra lurar i iBooken för säkerhets skull när jag kommer hem.

1
Bevaka tråden