Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min G4a vägrar starta

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-30 13:55

Hej

Idag så slog min Mac av sej själv ( jag har inte strömspar aktiverat ) och nu vägrar den starta.
Det är en 733Mhz DA.

När jag trycker på startknappen så tänds den men inget händer, varken diskarna eller fläktar startar. Så fort jag släpper den så slocknar den igen.

Jag har provat att ta bort alla sladdar och även minnen & diskar, men det gjorde ingen skillnad.

Vad kan ha hänt ?

/ Niclas

  • Oregistrerad
  • 2003-04-30 15:00
Citat:

Skrevs ursprungligen av nikke
Hej

Idag så slog min Mac av sej själv ( jag har inte strömspar aktiverat ) och nu vägrar den starta.
Det är en 733Mhz DA.

När jag trycker på startknappen så tänds den men inget händer, varken diskarna eller fläktar startar. Så fort jag släpper den så slocknar den igen.

Jag har provat att ta bort alla sladdar och även minnen & diskar, men det gjorde ingen skillnad.

Vad kan ha hänt ?

/ Niclas

Har själv en quicksilver 733, har själv drabbats av liknande en gång. JohanK som är mac tekniker sa då till mig att trycka på en mindre svart knapp på moderkortet och sen starta maskinen. Det fungerade för mig, hoppas det är till nytta med denna kunskap

  • Medlem
  • 2003-05-02 15:09

Bara nyfiken... Råkar JohanK vara Johan Kellman?

  • Oregistrerad
  • 2003-05-02 16:16

Johan Kjellman japp

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-04 21:29

Japp, jag har testat det, utan framgång dock.

/ Niclas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-04 22:47

Hur hårt belastar du strömuttaget som din dator är inkopplad på?

Låter som din dators PMU behöver resettas eller att ditt batteri är dåligt.

Tillägg: Ta det lungt med eventuell resettningen av PMU:n. Jag tar inget ansvar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-04 23:06

Så det kan räcka med att byta batteri ?

/ niclas

  • Oregistrerad
  • 2003-05-06 21:11

Jag råkade ut för exakt samma problem... lämnade in den till en aukt Macverkstad (quicksilver 933MHz). Dom resettade logikortet. En liten knapp att trycka ned. Obs - gör man det minsta för länge blir det totalhaveri..... Efter det var det en dator igen...

1
Bevaka tråden