Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Capsule + extern hdd

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har någon koll på om det är möjligt att återställa data från en extern hdd som varit inkopplad via time capsulen som jag sen kopplar direkt in i datorn?

Skulle va king om det gick..

Du berättar inte vad det är du vill återställa. Jag förmodar att det är Time Machine-backuper som ska återställas, men du får gärna bekräfta detta, eller om det är något annat du vill hämta från hårddisken.

Senast redigerat 2009-06-29 14:37

Har du haft en extern och den varit med på backupschemat skall det inte vara något problem.

In i TM-interfacet, markera det du vill kopiera tillbaka och klicka återställ.

Räkna med att det tar en evighet.....om det är t ex ALLT som fanns på den...

Vill du ha en snabbkurs i hur TM fungerar, om du inte är så hemma på den;

http://www.apple.com/findouthow/mac/#tutorial=leopardtimemachine

Kan kanske vara lite duktigare på att förklara.
Just nu syncar jag min Macbook mot en Time Capsule med en extern hdd inkopplad.

Är det möjligt att efter ett haveri, återställa ALLT om jag kopplar HDDn direkt in i Macbooken via USB.

För en återställning via nätverket lär ju som Goflorp säger, ta en evighet.

Jag testade nämligen att koppla HDDn direkt och fick ett felmeddelande (image-filen som time capsulen skapar) inte var läsbar... blev orolig

Om du kopplar in Time-Capsule'n med en Ethernetkabel - rakt in i datorn.

Sedan hänger på din externa USB-disk, rakt in i datorns USB-port, ser till att den kommer upp på skrivbordet som en ikon.

Startar sedan Time-Machine-interfacet i din Mac, letar fram data där, Väljer återskapa.

Kruxet KAN bli att du inte får välja VART det återskapade materialet skall hamna direkt.
Då får du kopiera (i mån av plats) till skrivbordet och sedan därifrån till den externa disken.

1
Bevaka tråden