Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musfötter

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2009-06-29 11:09

Hej
Har den trådlösa musen till min intel iMac men söker efter några "fötter" eller teflonremsor att ha under den så den gliiiider bättre.
Problemet med den musen är ju att den redan har en grå kant så de flesta fötter eller remsor når inte ner så att säga. Kan ju sätta två fötter på varandra men det blir inte riktigt lika bra. Så har nån hittat nått som passar Apples möss ?

Ikea har små möbeltassar som sätts under pallar och liknande i vit teflonplast.

Där är nog var du skall söka.

Alternativ B är att kapa sönder en kartong "Samla" från ikea, mjölkfärgad teflonplast-artad sak.
En liten sån kostar väl 19:- eler ngt...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-29 16:32

Goflorp: Jobbar du på IKEA ?

nej,men jag har en fru som är beroende

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-29 16:36

Haha, okej, det förklarar saken.
Jag har ingen mus från apple, men hur hög är denna kant? Har du kollat på vanliga gliders? Ev. så skulle du kanske kunna sätta gliders på just kanten?

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2009-06-29 17:47

haha, ja IKEA hade jag ALDRIG tänkt på men det kanske fungerar ju ! !

Kanten är väl inte så hög egentligen men det räcker för att t.ex. teflontejp inte ska nå över samt en del fötter.
Och det är lite svårt att sätta dem på själva kanten, testat det men allt skit fastnar där då och till slut fungerar de inte riktigt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-29 19:33

Okej. Hm, ja du, gå in på närmsta spel-affär och titta om de inte har Hyper glides eller något liknande, de funkar kanon när de väl får kontakt.

1
Bevaka tråden