Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prisjaktskopplingen?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Prisjaktskopplingen under trådar, har den funnits innan? Har jag missat nåt?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-28 14:49

Jag har aldrig sett den förut. (Hade inte sett den förän jag läste detta heller ;P)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-28 15:12

Jaha, jag var ju tvungen att testa detta. Så nu har jag kopplat denna tråd till den fantastiska produkten Princess Äggkokare. (Detta är med stor säkerhet ett missbruk av funktionen och jag riskerar avstängning)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-28 15:20

Men det är nog bara vi som inte sett det förut, det används ju på korrekt sätt i relevanta trådar, till exempel
Tråden för alla som beställt MacBook Pro (juni 2009)

Ursprungligen av IngoX:

Jaha, jag var ju tvungen att testa detta. Så nu har jag kopplat denna tråd till den fantastiska produkten Princess Äggkokare. (Detta är med stor säkerhet ett missbruk av funktionen och jag riskerar avstängning)

Det skapar ju en massa extrajobb för moderatorerna och det är inte så schysst

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-28 17:24

Ok jag har tagit bort den nu, ville ju bara testa

För den som till äventyrs fått ett oemotståndligt intresse för införskaffande av äggkokare så finns alternativ länk här
Prisjakt: Princess Äggkokare

Jag gissar att det ger någon form av kickback till 99.se (ref=190) om man köper något via länken, på samma sätt som tex Amazon gör.

Men vad jag vet är funktionen ny, jag har iallafall inte sett den förrän nyligen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-28 15:41

Det ger en länk från Prisjakts produktsida till forumtrådar som taggat produkten. Och därmed ger det också en "relaterade trådar"-funktion som fungerar mellan olika forum! Se tex denna tråd som via prisjakt länkar till annan tråd på Sweclockers.
Ny iMac lanserad - upp till 3.06GHz Penryn

Så nu kommer snart denna tråd att kopplas samman med trådar på forum för äkta ägg-konnässörer!

Ursprungligen av IngoX:

Det ger en länk från Prisjakts produktsida till forumtrådar som taggat produkten. Och därmed ger det också en "relaterade trådar"-funktion som fungerar mellan olika forum! Se tex denna tråd som via prisjakt länkar till annan tråd på Sweclockers.
Ny iMac lanserad - upp till 3.06GHz Penryn

Du har helt rätt - detta är en funktion för att koppla diskussioner från en mängd olika forum till prisjakts produkter/prisbarometer.

Tänkte "lansera" detta i veckan men ni har redan hunnit komma igång

Ursprungligen av false messiah:

Jag gissar att det ger någon form av kickback till 99.se (ref=190) om man köper något via länken, på samma sätt som tex Amazon gör.

Men vad jag vet är funktionen ny, jag har iallafall inte sett den förrän nyligen.

Ingen kickback eller intäkt överhuvudtaget - bara "inlänkar" och trafik från Prisjakt och andra sajter.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-06-28 17:07

Funktionen är ny sedan några dagar tillbaka och kan väl ses som ett test för att se hur det fungerar.

Att du kopplat Princess Äggkokare till tråden är, som du själv listade ut, inte en vettig användning av funktionen. Tanken är att det ska ge mervärde för oss användare, och felaktiga kopplingar ger ju inget mervärde direkt.
Den här tråden skadas väl inte nämnvärt, men i andra situationer är det tråkigt om funktionen används oseriöst.

Tänk om vi nu dessutom börjar diskutera fjolldrinkar - då blir det intressanta topplaceringar på Google (Taz-1999 har redan lagt beslag på topplaceringen både för bild och web).

Annars låter det som en bra idé. Det tipsas ju redan friskt om Prisjakt.se i digitalfotoforumet, och att få lite avkastning på den investeringen är väl inte fel.

Haha IngoX:p men det låter som en bra funktion.

  • Medlem
  • 2009-06-30 00:11

Här ser man länkar till relevanta trådar i andra forum.
http://www.99.se/digitalfoto/266452-nikon-d60-med-ett-18-105-vr-objektiv-bra-koep.html
Man skulle gärna ha samma snygga översikt men med länkar till 99.se.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-30 00:32
Ursprungligen av Baron:

Man skulle gärna ha samma snygga översikt men med länkar till 99.se.

Ja det är ju upp till oss, om vi alla skulle bli bättre på att tagga våra diskussioner.

Det är väl bara att - när man har tid och lust - gå tillbaka till de trådar man kommer på och tycker är relevanta.
Själv har jag taggat denna till att börja med: http://www.99.se/digitalfoto/264543-pentax-dslr-2009-05-14-a.html

1
Bevaka tråden