Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tangen och kainen nya admins på 99.se

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har fått två nya administratörer på 99.se, Tangen och kainen.

Båda har varit seniormoderatorer en tid och gjort ett bra jobb. Nu tar de steget upp till att vara administratörer och ska tillsammans över hanteringen av medlemsansökningar från Baron.

Våra nya administratörer

Vilka är då dessa killar som frivilligt lägger sin tid på att göra 99.se till vad det är idag? Vi låter dem presentera sig själva lite.

Vi börjar med Tangen:

Jag, Johan Tangen är sedan ett antal år en glad medlem på 99.se, som forum har det gett mig svar på oändliga frågor som jag sluppit betalt dyra konsulttimmar för att lösa - tack! Att tillägga är att som den sociala plattform 99:an är har det gett mig otaliga meningsutbyten, glada, hätska, roliga och utvecklande diskussioner. De delar jag gillar mest är 99/mac eftersom det är där jag har hjärtat.

Till vardags är jag strateg på en designbyrå som heter Planet Creative där jag arbetar med varumärkesfrågor och frågor kring sociala nätverk och den "nya webben" Så kort "print & web i en salig blandning med botten i design".

Anledningen att jag valt att ställa upp på 99.se är att "det" har ställt upp på mig.

Och så kainen:

Varit Macintresserad sedan 2004 när ögonen öppnades för OS X genom att jag fick prova en kompis PowerMac. Sedan dess har det bara rullat på och allt eftersom har den mesta tekniska utrustningen här hemma blivit Apple. Är mest inne i iPhone-forumet men är också inne på Mac-delen och kikar runt då intresset för all Applehårdvara är hög över huvud taget.

På dagarna jobbar jag som it-ansvarig på ett litet företag som säljer tryckavloppssystem och på fritiden blir det mest tid spenderad med flickvännen, kompisar, och självklart här på 99.se

PS. Köpte min första iPod 2001 tror jag, det går inte att jobba utan musik. "The problem with reality is the lack of background music"

Tack till Baron!

Sist men inte minst måste jag - å hela 99.se:s vägnar - passa på att tacka Baron som efter år av outtröttligt jobb med 99.se nu får en välförtjänt pensionering från sin roll som deputy här på 99.se.

Som deputy har Baron jobbat direkt under sheriffen. Baron varit den som hållit en helhetskoll på forumet, hanterat konflikter och sett till att vi andra får ägna oss åt det vi vill - diskussioner.

Baron är inte den som märks mest i forumet, men bakom kulisserna har han lagt oräkneliga timmar på att bland annat ensam ansvara för godkännandet av nya medlemmar, en process som sker helt manuellt här på 99.se för att minska risken för missbruk och spam. Baron har för hand godkänt tiotusentals nya medlemmar på 99.se, det är är faktiskt ingen överdrift.

Stort tack till Baron för sin insats på forumet!

Tack Baron, och stort grattis till Tangen och kainen! Kommer att bli bra det här.

Tack till Baron för allt jobb och hoppas att det inte innebär att du lämnar oss helt
Tack till Tangen och kainen för att ni ställer upp för att fortsätta göra detta ställe besöksvärt

Grattis till era nya "poster". Ni kömmer göra ett fint jobb.

  • Medlem
  • 2009-06-25 15:12

Ja, lycka till, killar! Det kommer att gå finfint!

Vad kul med nya människor som admins! Grattis! Nog bra med två stycken som hjälps åt med hanteringen av medlemsansökningar o.s.v.

Grattis! Välförtjänt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-25 16:23

Jag förstår att Barons nya titel "Deputy (Rtd)" måste stå för "Deputy (Retired)", men av någon anledning läste jag det först som "Deputy (Retarded)"

Grattis och lycka till iaf!

Ursprungligen av prince:

Jag förstår att Barons nya titel "Deputy (Rtd)" måste stå för "Deputy (Retired)", men av någon anledning läste jag det först som "Deputy (Retarded)"

Haha, samma här! Jag tror man har några feldragna ledningar någonstans

Lycka till Tangen och kainen!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-06-25 17:19

Tackar Baron för sitt jobb och ett grattis till Tangen och kainen!

  • Medlem
  • 2009-06-25 18:38

Stort tack till Baron, som lämnar ett hål helt klart, och samtidigt skoj med två nya, pigga admins!

/Mein

Grattis till era "badges"! KUl med nytt folk - fast jag har ju haft att göra med er förr.

Baron - du försvinner väl inte helt va? 99.se är ju en livsstil...

(För Bevis, se min status på FB)

Ursprungligen av Goflorp:

Grattis till era "badges"!

Bara att se ordet "badges" tvingar mig att lägga in denna länk:
http://www.youtube.com/watch?v=O3H7l3RZEik&feature=related

Lycka till btw...

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-06-26 10:54

Man tackar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-26 22:59

tackar alla för alla ord!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-06-26 23:36

Yeah, lycka till grabbar

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-28 23:07

Tackar gamle deputyn och önskar lycka till till efterträdarna

Välkommen till den vackra skaran av föredettingar, Baronen.

/c

Tangen verkar ju inte vara någon större begåvning följande skrev han till mig idag....

"Hej

Jag måste uppriktigt sagt ifrågasätta vad du håller på med på forumet.
Många av de kommentarer som du kommer med på forumet är utan att överdriva som gjorda för att göra andra medlemmar uppretade. Vi moderatorer har hållit koll på hur du har agerat och jag känner att det är dags att föra detta på tal. Vi vill givetvis att du genast upphör att agera som du gör på forumet.

Annars ser jag inga andra val än att banna dig.

MVH

Tangen
Administrator"

Tangen du får gärna banna mig,men jag hoppas att du inser att du iom detta kvalificerar dig som en censor och/eller en tydligt partisk administratör/moderator...
Att folk gnäller på mig kan Jag förstå men jag är knappast värre än de som vill bli av med mig..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-15 00:02
Ursprungligen av Simon Templar:

Tangen verkar ju inte vara någon större begåvning följande skrev han till mig idag....

"Hej

Jag måste uppriktigt sagt ifrågasätta vad du håller på med på forumet.
Många av de kommentarer som du kommer med på forumet är utan att överdriva som gjorda för att göra andra medlemmar uppretade. Vi moderatorer har hållit koll på hur du har agerat och jag känner att det är dags att föra detta på tal. Vi vill givetvis att du genast upphör att agera som du gör på forumet.

Annars ser jag inga andra val än att banna dig.

MVH

Tangen
Administrator"

Tangen du får gärna banna mig,men jag hoppas att du inser att du iom detta kvalificerar dig som en censor och/eller en tydligt partisk administratör/moderator...
Att folk gnäller på mig kan Jag förstå men jag är knappast värre än de som vill bli av med mig..

Jag valde att radera detta inlägg när det kom, men efter en del diskussioner på moderatorforumet så valde jag att öppna det igen.

Simon Templar blev bannad på grunder som är enligt mig ganska klara, jag gav honom en uppmaning via PM, och det var inte den första uppmaningen från en moderator till Simon.

Han valde att ta detta meddelande och posta det i forumet, varvid han bannades, inte på grund av hans postning, utan på grund av hans attityd och sitt val av språkbruk på forumet. Jag anser att eftersom han inte kunde hålla sig till forumets regler så är han inte längre välkommen.

/Tangen

Ursprungligen av Tangen:

Han valde att ta detta meddelande och posta det i forumet, varvid han bannades, inte på grund av hans postning, utan på grund av hans attityd och sitt val av språkbruk på forumet. Jag anser att eftersom han inte kunde hålla sig till forumets regler så är han inte längre välkommen.

Och hur vist var inte detta. Bra!

  • Medlem
  • 2009-07-08 22:56

Räddischeratt!

/Mein

Senast redigerat 2009-07-10 22:54
  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-07-10 18:57

Grattis!

Kainen har gått och blivit admin efter alla dessa år på ipod.se(99.se), det var på tiden!

Lycka till

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-07-13 12:28
Ursprungligen av karlzone:

Kainen har gått och blivit admin efter alla dessa år på ipod.se(99.se), det var på tiden!

Lycka till

Tack :D:cool:

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-07-20 19:23

Tack Baron!

Grattis till Tangen och Kainen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-20 22:52

Två mycket bra val tycker jag.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-07-20 23:06

Man bockar och bugar för alla gratulationerna

1
Bevaka tråden