Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur snabbt laddar man upp till mobileme idisk?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har överföringshastigheten blivit bättre nu med det nya mobileme?

Dvs kan man ladda upp några gig på en timme? För 20 gig backup av foton och annat verkar ju bra men då måste överföringshastigheten vara bra.

Tack,

/jon

Ingen som testat ännu?

Med tanke på vilket liv det varit om usla överföringshastigheter så borde väl någon vara nöjd eller fortsatt besviken.

tack,
j

Har också denna fråga. Vad har vi för hastigheter numera? Går det t o m att backa upp delar av hårddisken mot mobileme eller är det på tok för slött?

Undrar också om hårddiskutrymmet på mobilemes servrar är skyddade på något vis genom kryptering. Dessutom, sker överföringen i någon krypterad tunnel?

Det är för slött, fortfarande.

Håller med, slött! Dessutom kopplar den ner ibland. Oerhört irriterande om man har en fill på närmare 1 GB som tar en evighet att ladda upp och sen när den nästan är klar så kopplar den ner. Då är det bara att börja om...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-25 14:48

Japp, skitsegt med iDisk. (Allt annat funkar bra tycker jag.)

Varför är det så? Är det för att Apple snålat in på servrar och/eller bandbredd i Europa?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-25 15:22

Jag tycker att det är sjukt snabbt i jämförelse med innan. Hastigheten är ju nu knappt användbar åtminstonde.

Har vi några siffror på vad den åstadkommer per sekund?

Skulle tro att de snålat in på servrar och bandbredd i europa. Damn it.

Apple speglar inte (som Google t.ex.) i Europa eller andra delar av världen - dom har ALLA servrar i Kalifornien/USA...i ett j-a rum antar jag. Apple satsar inte alls på detta - iDisk är fortfarande ett pinsamt skämt. MobileMe (och f.d. Mac.com) är ett viktigt nav i mitt digitala liv sedan länge, men iDisk använder jag inte...jo förresten, jag har lagt synken för OmniFocus som jag synkar mellan Macar och iPhone där. Det är ju bara ett litet textdokument och det funkar. I övrigt är iDisk oanvändbart för alla utanför USA.
Det är dock stabilare idag - förr bröts uppladdningar ständigt och iDisk avmonterades eller frös ständigt.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2009-06-28 22:53

Testade för skoj skull att ladda upp en fil på 11,5 MB till min iDisk. Först genom fildelningen i Finder. Det tog 1:06 min. Sedan med Speed Download. Tid 0:36 min. Varför denna skillnad?

Tack för infon. Vet att det fanns en tråd på Apples egna forum som man låste eller tog bort. Inte så poppis att folk gnäller tydligen.

Intressant skillnad med Speed Download.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-30 17:38

hopplöst långsamt

1
Bevaka tråden