Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Metasynth

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-06-28 22:34

Söker ett program som kan omvandla bild till ljud.

Jag har jobbat lite i Metasynth men har inte lyckats öppna jpg.filer, inte heller med MS Picture Converter.:'(
Hur ska jag gå tillväga?

Är det någon som vet eller har tips på annat program för Mac med liknande funktion?
Såå tacksam för svar!!

Enligt manualen:

Ursprungligen av UI Software:

MetaSynth only opens PICT format files. To import JPEG, GIF or other graphic file types, open the picture in an application capable of opening them and use the copy command to copy the image into the clipboard.
The image can then be pasted onto the canvas.

Så det är förmodligen enklast att öppna bilderna i Preview/Förhandsvisning, Markera allt (Äpple-A), kopiera och sedan klistra in i Metasynth.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-06-29 02:15

tack som tusan!!

kul! ska försöka igen. har själv inte fått det att funka.

visst funkar metasynth med ritbord f.ö. för det är väll bara en ersättning för musen... om man tänker på vilken signal som skickas till datorn?

Ursprungligen av Vänliga jättar:

visst funkar metasynth med ritbord f.ö. för det är väll bara en ersättning för musen... om man tänker på vilken signal som skickas till datorn?

Ja det funkar, men det kändes djävulskt avigt och konstigt av någon anledning så jag gick tillbaka till mus.

Men det är nog en smaksak.

1
Bevaka tråden