Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Store till Malmö?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick några bilder av en kille jag känner och han påstår att det är bilder från en Apple Store i Malmö som håller på att byggas. Kanske får vi äntligen en riktig Apple Store!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-06-26 21:26

Ser inte det som troligt. Detta eftersom nästan alla jag stött på inte förstår skillnaden mellan en ÅF med Apple koncept och ett Apple Store.

Som MatsOlov säger!
Det är skillnad på en riktig Apple Store och en så kallad Premium Reseller. I Sverige finns inte en enda Apple Store, däremot ett antal Premium Resellers.

Det innebär att man får viss hjälp och stöd från Apple vad gäller utformningen av butiken mm, för att skapa en känsla av en "riktig" Apple Store.

Om det skulle komma en riktig Apple Store till Sverige (vilket jag betvivlar), tror jag knappas att den placeras i Malmö. Detta oavsett vilka romantiserande bilder skåningar har om sin Öresundsregion med ett upptagningsområde som enligt egen utsago ska locka nordtyskar till Skåne.

Men det är inget fel med Premium Resellers. Det är trevliga butiker med kunnig personal och stilren inredning. Men som MatsOlov redan sagt har gemene man lite svårt att hålla isär begreppen och kallar gärna allt med en Apple-logga för Apple Store.

Lite skeptisk med detta, men är de någon som vet vart bilderna är tagna i malmö eller hur pass trovärdiga de är?

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2009-06-27 09:17

Det skulle kunna vara mStore in progress, jag har dock inte hört något om det. Jag betvivlar att Kullander bygger om igen.

När det gäller upptagningsområde så tror jag att Malmö hade varit ett smartare ställe än Köpenhamn. Det är snart bara danskar på stan i Malmö och den svenska kronkursen gör det snorbilligt i Malmö för Danskar och Tyskar.
Stockholm känns ju dock som väldigt avsides för en äkta AppleStore, då tror jag mer på Köpenhamn.

Att döma av många av Apples satsningar borde väl Öresundsregionens apple store ligga i anslutning till Ströget. 3-vånings butik i i någon av korsningarna kanske?

Åkte förbi Kullander med bussen på väg in till stan idag och vad ser jag om inte en skylt hängande i Kullanders fönster. O:-)

Skulle inte alls förvåna mig ifall bilderna har koppling till Kullanders nya butik.

Jäkligt lustigt annars om inte då de tidigare bilderna läcktes på ungefär samma tid som skylten har dykt upp. PR-trick av Kullander kanske?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-27 18:49

Känns som en marketing stunt av Ruffesebb som håller på att öppna en ny butik

För övrigt brukar väl inte Apple vara särskilt hemlighetsfulla vad gäller deras butiker? Så fort de har köpt upp en ny lokal brukar de slänga upp en enorm Apple-logga så att alla vet vad som är på väg. Finns ingen anledning att vara hemlig om en ny butik, det är ju gratis reklam om folk börjar snacka innan de öppnar.

Lyssna på senaste Macradion så kommer sanningen fram:
http://www.ilove.nu/macradion/macradion-40-peter-x-2-gabriel

Antar att bilderna i första inlägget kommer härifrån.

  • Medlem
  • 2009-07-09 22:09

Var är det taget? Fridhemstorget?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-07-09 22:14
Ursprungligen av eMan:

Var är det taget? Fridhemstorget?

Gamla biografen Fontänen på Fridhemstorget.

  • Medlem
  • 2009-07-09 22:16

Inte för att vara sån, men är inte det ett rätt ocentralt läge?

jahapp.. fel ände av stan.. igen..

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-07-10 04:14

Det är väl inge fel på läget, alldeles i närheten av där dom är nu.

1
Bevaka tråden