Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel på systemklockan

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick precis min nya MacBook Pro 13" och den fungerar underbart förutom systemklockan som är två timmar sen när jag använda automatisk tidsinställning. Vad beror det här på?

Dashboard-klockan visar rätt tid, men klockan i menyraden är precis två timmar efter. Jag hittade en tråd på apple discussion board, och nollställde enligt instruktioner PRAM och NVRAM genom att starta om och hålla nera cmd+alt+p+r. Det hjälpte inte.

Vad kan det vara för fel?

Det låter som om tidszonen är felinställd (Systeminställningar -> Datum och tid). Skillnaden mellan GMT och svensk sommartid är just två timmar.

Har du rätt tidszon inställd?

Eller använder du 99mac för att ställa klockan?

Jo, det är väl det som är felet, men när jag väljer tidszon händer inget, och dessutom sparar den inte tidszonen när jag avslutar systeminställningarna...

Ok. Du kan ha ha blivit något fel på filrättigheterna för den fil som innehåller info om vald tidszon. Iofs konstigt på en helt ny dator.

Kolla in denna sida för en eventuell lösning: http://www.keiths-place.com/blogs/keith/2007/gmt-timezone-problem-mac-os-x

Tack, ska kolla den!

Japp Sundborn, din länk fungerade utmärkt. Har varit utan internet i några dagar, så först nu kan jag framföra ett stort tack!

Har haft samma problem. Tack för länken till Keiths place, det funkade för mig med! Nu slipper jag förbrylla omgivningen med mejl med konstiga tidsstämplar.

1
Bevaka tråden