Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vooni Internet-Radio

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er!

Jag måste bara få berätta om en trevlig bekantskap jag nyss gjort. Jag råkade snubbla på nåt som heter "Vooni internetradio" när jag letade efter en julklapp till min sambo. Nu har vi använt den i 24 timmar, och jag måste säga att det är en fantastisk liten apparat.

Det är alltså en radio som har det bästa från två världar, den är utrustad med gamla hederliga egenskaper att ta emot vanliga radiosignaler, så att man kan lyssna på det gamla vanliga sättet. Men sedan har den även inbyggd Wi-Fi, så att du kan lyssna på strömmande sändningar från världens alla hörn. Självklart kan man spara kanaler med 4 snabbknappar också.

Man kan även dela ut sin musik på datorn (via smb), så att den kan nås från radion. Jag är så nöjd med denna lilla tingest än så länge (rätt snygg med faktiskt), så hade den haft stöd för Apples fildelning (afp) utöver windows-fildelning (smb) så hade den fått full pott.

Mycket trevlig apparat, och jag vet att det låter som om jag jobbar på företaget, men jag är bara löjligt nöjd med ett köp jag gjort.

Den här prylen kan jag rekommendera.

p.s
Det här inlägget kanske inte platsar här, men någon moderator kanske kan flytta det till rätt plats i så fall.

  • Medlem
  • 2008-12-26 11:34

Vilken cool radio!
Snygg och användbar på många sätt. Synd att det dröjer så länge tills det är dags att skriva ny önskelista till tomten.
nocke/anneli/

Hur tjock är den? Jag letar efter en extremt platt radio med extern ljudingång på framsidan. De sitter alltid på baksidan, puckat!

Sorry, den här är varken platt eller har ingång på framsidan.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-26 01:32

Nån uppdatering på denna front? Finns det några andra lösningar? Kanske en liten gammal dator kopplad till en liten minihifianläggning. Bra ljud och lite mer flexibelt. Argon iNet verkar ju ha fått blandade recensioner. Tangent Quattro verkar bättre, men är dyrare.

1
Bevaka tråden