Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

äpplet lyser upp skärmen på andra sidan.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

japp sitter här med en extern skärm och drar ner ljusstyrkan på booken. och så ser jag att i mitten så ser man lite grand på skärmen. om jag viftar med fingrarna framför äpplet så ser jag fingrarna som skuggor på andra sidan.

solen ligger ju på äpplet och lyser, det ända jag vill veta är varför det blir så?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-25 22:07

Äpplets ljuskälla är just skärmen. Antar att de sitter rätt tätt ihop med varandra.

Ursprungligen av Adzam 1:

Äpplets ljuskälla är just skärmen. Antar att de sitter rätt tätt ihop med varandra.

ja, nu ser jag att skärmen lyser upp äpplet och att det då skulle gå åt andra hållet med en extra ljuskälla.

PF och, ja det kanske var lite dåligt formulerat. men jag trodde att det var något i mellan skärmen och äpplet på ett helt annat sätt, sorry

Senast redigerat 2009-06-26 12:51
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-26 12:26
Ursprungligen av kalle94:

PF och Adzam, ja det kanske var lite dåligt formulerat. men jag trodde att det var något i mellan skärmen och äpplet på ett helt annat sätt, sorry

Varför blandar du in mig? Jag förstod din fråga utan några som helst problem och jag ville bara ge ett rakt svar! Förlåt om det uppfattades som drygt, men det var absolut inte min avsikt! :">

Ursprungligen av Adzam 1:

Varför blandar du in mig? Jag förstod din fråga utan några som helst problem och jag ville bara ge ett rakt svar! Förlåt om det uppfattades som drygt, men det var absolut inte min avsikt! :">

ok, sorry för det

drar mitt inlägg också.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-26 00:30

Det är lugnt, skärmen är ytterst tunn vet du, klart det kan "lysa igenom".

1
Bevaka tråden