Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu Är Den Här!!!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Oj oj oj!

Vilken skärm!

Vilken dator!

Och allt bara funkar...

Jag pratar om Powerbook 17" som jag beställde den 28 januari och fick idag den 24 april. Nu är väntan över och detta är bara för bra!

Vet egentligen inte vad jag vill säga med detta, men jag vill iallafall dela med mig av min glädje!

Ahh..vilken lycka du beskriver.

Jag fick en ny 12" idag på jobbet. Den är helt otroligt fin !! Visserligen var det pga av att min 15" blev stulen, men det är ju alltid kul med ny dator.

Min privata 15" är också väldigt fin. Jag köpte just när den kom med Superdrive. Va bra tänkte jag att köpa precis efter en uppgradering. Men det dröjde ju inte länge till 17" dök upp... Till nästan samma pris.

BTW: Om den som snodde min 15" plus några andra Macar läser detta så har de nya datorerna också utrustats med rejäla plåtburar med lås som man inte tar loss från bordet så lätt.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jocke Anka
Oj oj oj!

Vilken skärm!

Vilken dator!

Och allt bara funkar...

Jag pratar om Powerbook 17" som jag beställde den 28 januari och fick idag den 24 april. Nu är väntan över och detta är bara för bra!

Vet egentligen inte vad jag vill säga med detta, men jag vill iallafall dela med mig av min glädje!

"Happy people make this world a better place"
(Mark Twain)

Grattis!:D

En till som sitter och myser. Min PB12 börjar växa fast i mig. Detta är en nöjesmasin.:D

Såg min livs första Powerbook idag, å den såg ju cool ut.

Mac newbie som man är så undrar man ju om det är nåt å ha, svindyr var den oxå.

Såg bara 12" och 15" modellerna, tyckte att 15":aren såg stor ut, så hur stor 17":aren är kan jag inte ens föreställa mig.

Måste vara otroligt klumpig. Om man ska ha den som sin primära dator så måste man MIST ha ett externt tangtentbord, kan man koppla in sån eller?

12" såg mysig ut, kanske lite väl liten. Det ultimata hade nog varit ett mellanting mellan de två.

Citat:

BTW: Om den som snodde min 15" plus några andra Macar läser detta så har de nya datorerna också utrustats med rejäla plåtburar med lås som man inte tar loss från bordet så lätt.

Ajdå! Får ta med mig extra stor bultsax då. Vad var adressen nu igen?:D

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2003-04-29 22:32
Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Arvidsson
BTW: Om den som snodde min 15" plus några andra Macar läser detta så har de nya datorerna också utrustats med rejäla plåtburar med lås som man inte tar loss från bordet så lätt.

Klart opraktiskt att du köpte en bärbar dator om du har limmat fast ditt skribord i den. Blir det inte jobbigt att packa ned den i datorväskan när du reser?

Hmm, 12" eller 17" ?

Personalköp...

Till bstark:

Visst är den stor! Det största jag sett i bärbart. Jag är grafisk designer och behöver stor skärm så för mig är den perfekt! 17" widescreen är ju... 17" widescreen.

Jag hade en Powerbook G3 14" innan. Den var ca 3-4 år gammal och min nya känns lika stor och lätt (tung) att bära runt när den ligger i väskan. Märker ingen skillnad. Mer än att jag absolut inte vill att någon ska stöta till väskan!

Och på frågan om den är något att ha. Svar JA! Med den rasande utveckling som Apple haft på mjukvarusidan och hårdvaran, förutom processorhastigheten, känns det som om de ligger flera år före konkurrenterna. Bluetooth, DVD brännare, Airport Extreme, lysande tangentbord i mörkret, extremt bra skärm, etc...
Designen går inte att hitta något liknande. Då menar jag inte bara att den är snygg utan även praktisk.

Externt tangentbord är bara att koppla in i USB porten och köra. Inga drivrutiner som på den "mörka sidan".

Jag kan varmt rekommendera 12"aren ifall du vill ha något mindre. Samma känsla som 17" fast, mindre...

Jag lovar, alla som ser Apples nya bärbara får något drömskt i blicken och drar efter andan.
Händer mig varje dag nu när arbetskamrater går förbi!

Även jag är grafiker, även om just design är mer av en fritidshobby så vill jag ju ha en burk (ask kanske är ett mer passande ord) med stuns i.

Det ultimata vore ju om jag fick sitta några timmar med båda maskinerna och greja i Illustrator, InDesign och annat som jag brukar...

Citat:

Skrevs ursprungligen av bstark
Såg bara 12" och 15" modellerna, tyckte att 15":aren såg stor ut, så hur stor 17":aren är kan jag inte ens föreställa mig.

Vad som helst ser väl stort ut brevid PB 12"

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jocke Anka
Visst är den stor! Det största jag sett i bärbart. Jag är grafisk designer och behöver stor skärm så för mig är den perfekt! 17" widescreen är ju... 17" widescreen.

Har svårt å se användningsområdet för den. Gillar oxå stora skärmar, kör själv med dubbla skärmar.
Men en bärbar köper man ju för att kunna vara mobil, eller vill ni Mac-users återinföra begreppet "släpbar"?

*skakar på huvvet*

bstark
Jag begriper inte hur du tänker.

17 tummaren må vara stor till arean, men den är bara 1 tum tjock!
Det är tunnare än 12 tummaren.

Förhållandevis lätt är den väl också.

1
Bevaka tråden