Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ignorera tråd

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-06-24 23:20

Finns det verkligen inget sätt att ignorera hela trådar (istället för t.ex. personer)?

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2009-06-25 00:03

Nä, sörru, och det är ett jäkla jobb att sätta varenda människa på ignore, man måste ju först läsa (och förfasas) innan man kan bestämma att det är dags för ignore
Jag har faktiskt bara en person på ignore, och det tog lång tid innan jag insåg att jag borde göra det, men jag tror att jag sparat moderatorerna lite jobb genom att göra det

Menar du en teknisk lösning? Annars är det väl bara att ignorera de trådar som man inte vill läsa. Jag till exempel klickar i stort sett aldrig på en tråd som verkar handla om iPhone.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-25 00:16

bollman, ser du vad jag skriver?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-25 00:29

Men planB, jag hade ju fått uppfattningen från en annan tråd att du inte störs av lite allmänt brus på forumet

Edit: Ok, hade inte läst alla inlägg där. Förstår att du inte ställer denna fråga för din egen skull, utan att du efterfrågar denna funktion till förmån för andra

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2009-06-25 06:52
Ursprungligen av Tangen:

bollman, ser du vad jag skriver?

Affirmative!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-25 12:33
Ursprungligen av bollman:

Affirmative!

phu, då är det inte jag

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-06-25 10:58

Det skulle faktiskt vara skönt att inte ens se trådar som "Visa ditt skrivbord" och liknande ständigt uppdaterade dinosaurie-trådar från Jura-perioden.

Allvarligt - är det ingen annan som skulle vilja se detta? Jag trodde faktiskt att det redan fanns i detta så tekniskt utvecklade forum.

På Usenet/News fyllde ju "Ignore thread" en omistlig funktion och gjorde behovet av moderering rätt marginellt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-25 11:01

Jag skulle gärna ha en liten flagga bredvid rubriken på tråden som gör att den inte dyker upp när jag söker på "Dagens Diskussioner".

Skulle gärna se att man kunde ignorera trådar som Använder du Handelsbanken Internet på Mac?, Ny löparutmaning - hjälp din region att vinna! och Testa din dator med GeekBench. För mig fyller de trådarna absolut ingen funktion och är bara ett störningsmoment.

Workaround.

Skriv ett inlägg i tråden som retar dig.
När du ser den i "hem" kan du använda "Avsluta bevakning".
Använder man sedan "hem" som bas för ens 99:ande så håller det koll på de trådar man är med i.

Ibland får man kolla av "Dagens diskussioner" (som man lagt som ett bokmärke med lagom många undantag)

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-06-27 08:35

Det hjälper inte. Jag använder redan "hem". Och postar man i trådar märks de för evigt med "99" oavsett om man bevakar dem eller ej. För att filtrera bort all musik använder jag genvägen /dagensmac

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2009-07-08 19:27

Men är det så illa, att du har möjligheten att se andra tråde, än dom du läser?

Jag finns mestandels bara i musik delan, men ibland blir jag nyfiken på, vad som händer i dom andra dela av 99:an. Då min iPod gick sönder hade jag plötsligt möjligheten att fråga nogon om hjälp. Den möjligheden hade jag ju inte haft, om jag hade "stängt av" allt annat än musik delen.

1
Bevaka tråden