Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Capsule and AirPort Base Station Firmware 7.4.2

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-24 00:09

• Fixes some problems with extending and maintaining connectivity with extended networks
• Fixes an issue with clients that enable 802.11 "Power Save"
• Fixes connectivity issues with some third-party devices
• Fixes an issue when the base station is configured for PPPoE
• Fixes some Back To My Mac issues with connectivity and support for third-party routers

Jaha, installerat och klart, allt tycks funka, förutom att min Airport Utility inte hittar basstationen automatiskt. Däremot kan jag ansluta till den om jag anger IP-adress.

Någon som har en teori om vad det kan vara?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-24 09:57

Jag fick så för ett tag sedan. En så enkel lösning som omstart av stationen och Airporten på min dator löste det. Det har du säkert provat i och för sig.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-24 10:36

Jag tycker att det blev lite snabbare.
Hur upplever ni det?

Yes!!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-06-24 12:20
Ursprungligen av Yes:

Jag tycker att det blev lite snabbare.
Hur upplever ni det?

Har en AirPort Extreme FE och den svarar väl lite rappare mot AirPort Utility. Återkommer med själva routingprestandan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-24 13:18
Ursprungligen av frazze:

Har en AirPort Extreme FE och den svarar väl lite rappare mot AirPort Utility. Återkommer med själva routingprestandan.

Vad står FE för?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-06-25 09:34
Ursprungligen av sodemus:

Vad står FE för?

FE står för Fast Ethernet. Det är för att skilja den mot de senare modellerna som bland annat fick GE vilket är Gigabit Ethernet.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-06-24 11:33

hade massor av strul med 7.4.1 - skall bli spännande att se om denna löser alla time out-fel som mina maccar fick.

  • Oregistrerad
  • 2009-06-24 13:12

Jag upplever också nätet som rappare (kör utökat från en TC via en AE) men det är möjligt att det är placebo.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-24 13:41

Klar förbättring.
Härom dagen hade jag bara 35Mb ner.

Detta är trådlöst

Yes!!

  • Oregistrerad
  • 2009-06-24 13:52

Det kan ju iofs ha att göra med belastning på bredbandskollens servrar eller din ISP eller vad som helst. Det är nog lite för tidigt att ropa "Yes!!" efter ett enskilt test

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-25 08:28
Ursprungligen av Iphone77:

Det kan ju iofs ha att göra med belastning på bredbandskollens servrar eller din ISP eller vad som helst. Det är nog lite för tidigt att ropa "Yes!!" efter ett enskilt test

Samma "otur" idag

Yes!!

Ingen som har problem med att ens hitta uppdateringen? När jag väljer "Leta efter uppdateringar.." i AirPort-verktyget får jag bara svaret "Ett fel uppstod vid anslutning till uppdateringsservern. Kontrollera dina nätverksanslutningar och försök igen."

Ursprungligen av fredrik78:

Ingen som har problem med att ens hitta uppdateringen? När jag väljer "Leta efter uppdateringar.." i AirPort-verktyget får jag bara svaret "Ett fel uppstod vid anslutning till uppdateringsservern. Kontrollera dina nätverksanslutningar och försök igen."

Inga problem, av döma på ditt felmeddelande är det nog din internetuppkoppling någonstans mellan din dator och apples uppdateringsserver där problemet finns. Annars finns uppdateringen på apples hemsida. http://support.apple.com/downloads/Time_Capsule_and_AirPort_Base_Station_Firmware_Update_7_4_2

Ursprungligen av Mikael E:

Inga problem, av döma på ditt felmeddelande är det nog din internetuppkoppling någonstans mellan din dator och apples uppdateringsserver där problemet finns. Annars finns uppdateringen på apples hemsida. http://support.apple.com/downloads/Time_Capsule_and_AirPort_Base_Station_Firmware_Update_7_4_2

Förmodligen är det väl så, får försöka senare.
Spanade på sidan du skickade tidigare idag och tyvärr hänvisar download-länken bara till en sida som talar om bl. a. att man ska uppdatera genom AirPort-verktyget..

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-06-24 15:32

Äntligen en fix för anslutningsproblemen som 7.4.1 skapade. Nu funkar det efter uppgradering till 7.4.2

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-26 22:01

Ah, I see.

Anslutningen sporadisk efter uppdatering till 7.4.1 Airport Express

Installerade updaten igår, fick strax därefter problem med den trådlösa anslutningen.
Får upp meddelande att ett WPA-lösenord krävs (samma som tidigare). Vid press på OK kommer efter en stund meddelandet "Anslutningen nådde en ..." - mer visas inte men antar att det handlar om maxtid.

När jag sedan avbryter kopplar den upp på mitt trådlösa nät, men kontakten avbryts sedan intermittent.

Och jo, omstart av dator och AE, bröt strömmen minst 15 sekunder till routern. Men, problemen kvarstår. Tips eller tröst någon?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-01 11:19
Ursprungligen av Ronson:

Får upp meddelande att ett WPA-lösenord krävs (samma som tidigare). Vid press på OK kommer efter en stund meddelandet "Anslutningen nådde en ..." - mer visas inte men antar att det handlar om maxtid.

Provat att stänga av och sätta på Airport i Airport-menyn uppe till höger? Vet att du startat om men detta brukar lösa saker som inte en omstart fixar.

1
Bevaka tråden