Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Övervakningssystem

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skall köpa ett övervakningssystem (flera olika rum i en fastighet). Vill att det skall vara ett enkelt fungerande som spelar in vid händelse och som kan övervakas via nätet på distans. Kollade marknaden förra året och av det jag hittade så var det PC Windows som gällde, det hade jag kunnat leva med men för att kunna övervaka på distans så krävdes IE. och det var inte bara så i en lösning utan alla de lösningar jag tittade på ca. 4-5st. Någon som kan rekommendera ett system som inte kräver IE! Bäst vore ju Mac men jag hittade inget och jag är inte intresserad av en massa med pul och konfigureringar att det skall bara fungera out-of-the-box.

Ursprungligen av Johan S:

Kolla in detta: http://www.securityspy.com/

Tack, ser ok. ut synd bara det inte finns ÅF i Sverige. Någon som kör deras lösning?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-22 20:02

Hej!

Jag har konfigurerat ett antal IP-övervakningssystem i olika miljöer åt kunder och det som jag finner smidigast i SMB segmentet är Cisco/Linksys. Varje kamera har en inbyggd webserver där du sköter inställningar, tittar på kameran osv. De fungerar med i firefox/Opera/Safari/IE osv.

De är väldigt enkla att ha att göra med, inspelnings/uppspelningsmjukvaran finns tyvärr bara till windows. Det ska även gå att spara materialet direkt till en NAS, dock inget jag har provat. För att övervaka på distans så stödjer kamerorna dyndns och kan även strömma till mobila enheter.

Det finns flera olika kameraalternativ. PVC2300 är den jag jobbat med mest, den kan strömmatas via PoE (Strömförsörjning via nätverkskabeln) eller köras trådlöst. PoE är väldigt smidigt då det ofta är krångligt att placera eluttag nära kamerorna. För att kunna mata dem med ström krävs en PoE switch.

Skicka ett PM om du är intresserad så kan jag ta fram ett förslag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-23 00:13
Ursprungligen av Snoopy:

Tack, ser ok. ut synd bara det inte finns ÅF i Sverige. Någon som kör deras lösning?

Återförsäljare…!?

Du köper & laddar ner den över nätet…:p

Lycka till,

- Torkel

Ursprungligen av Torkel:

Återförsäljare…!?

Du köper & laddar ner den över nätet…:p

Lycka till,

- Torkel

Det är väl så det fungerar, man köper. Frågan är om det är plug and play eller plug and pray? Om det strular så skyller alla på varandra och ingen tar ansvar. Hade det funnits en ÅF där man köpte hela lösningen då är du ju lättare att kräva ett ansvar.

Man får ju testa den gratis i 30 dagar.. Det är väl alltid nåt?

Jo, men det kräver inköp av hårdvara och om man då inte är nöjd och väljer en annan lösning då kanske hårdvaran inte passar. Fasen vad negativ jag låter
Annars har det ju fått bra kritik. Man kanske skall fundera lite till.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/15600

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-11 13:08

Snoopy,

Kolla in CAVU

Lycka till,

- Torkel

1
Bevaka tråden