Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kensington Saddlebag till 17" Powerbook

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Jag undrar ifall någon har erfarenhet av den Kensington Saddlebag som säljs på Applestore.

Passar denna till en Powerbook 17"?
Applestore påstår det om man ringer, men den passar inte perfekt.
Skulle vara intressant att höra från någon som har köpt den.

Den har ju ett snyggt Äpple som är trevligt att ha på.

Hälsningar
Jocke Anka

Det beror på hur bred de är, 17":arna... för i det fack man har själva datorn är inte så jättedjup. Själva laptop-fickan är 34 cm djup sen finns det några cm till om man tycker det är okej om datorn sticker upp lite.

Fast å andra sidan finns det en annan ficka också (i mitten) som är väldigt djup och bred där den säkerligen skulle rymmas. Fast då skulle jag nog rekommendera någon typ av "plånbok" för datorn så att du inte riskerar repor när den simmar omkring i "fickan".

Har själv en Kensington Saddlebag och är supernöjd, men då har jag en "mindre" dator (dvs 15" TiBook/1GHz). Mittenfickan är verkligen enorm och rymmer två proppfulla ringpärmar utan problem.

Bäst vore kanske om du kunde "prova" väskan och se om du kan stå ut med att ha datorn i mellanfickan. Men kanske kommer Kensington med en annan modell vad det lider. Fördelen med den "riktiga" fickan är att den är inklädd med ett mjukt och repfritt material.

Tack för infon.

Jag var faktiskt så desperat att jag har beställt väskan och en second skin 17" från Applestore. Nu kan jag stoppa datan i skinnet och sen allt i den stora fickan. Då är den trygg.
Just nu bär jag runt datan i plastfluffet som den var packad i lådan när jag köpte den. Något behövde göras, snabbt!

Låter som en bra kombination!

Själv är jag supernöjd med min väska, den är snygg och den känns rejäl. Bra bärhandtag (lite gummiartat så man får bra grepp) och även axelbandet har en bra, glidfri, yta. Ryggsäcksstropparna är också stadiga och sköna.

1
Bevaka tråden