Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DMZ iTunes 4 Shared Music-lista

Tråden skapades och har fått 73 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tänkte det skulle vara lite kul om vi kunde dela med av oss lite av våra iTunes biblotek för skojs skull!

Mitt är på 213.79.159.164. Lyssna på!

Anslut till adressen genom att göra Kommando-K i iTunes 4 och sen skriva in nummeret.

Om ni inte är i Västerbottensområdet, anslut inte till min adress! Då blir jag straffad med att mitt internet kan gå ner

Måste jag öppna något i fildelningen för att släppa in andra i mina spellistor?

Nej, det är bara att gå in på Inställningar/Preferences på iTunes 4 och sen klicka på Dela/Sharing och aktivera.

synd att jag bor utanför Västerbotten.. hade gärna testat att logga in i dina listor.
Går det att se om någon är inne i min iTunes?

Senast redigerat 2003-04-29 21:57

Jag ser i brandväggsloggen att du försökt komma in!
Lyckades du?

Citat:

Skrevs ursprungligen av keysendal
217.215.164.7
synd att jag bor utanför Västerbotten.. hade gärna testat att logga in i dina listor.
Går det att se om någon är inne i min iTunes?

Citat Mikael Norh tråden" iTunes 4 - bra där..":
"Det visade sig att den interna brandväggen (Systeminställningar -> Fildelning/brandvägg) var på i den ena datorn.

Öppnade port 3689 och allt rockar!"

Jag försökte ansluta, men det gick inte. Det är kanske detta som är problemet.

Öppnat!

Testa nu!

Nope, funkar inte. Har du stängt av brandväggen eller bara öppnat porten?

öppnat porten

vad har du för IP då?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-04-29 21:58

Testa hos mig... Har funkat hur fint som helst! Fler än 2 inne samtidigt gör att det laggar en del iofs...

ip:194.236.61.110

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-04-29 22:00

Kommer ni in kan ni väl hysta in omdöme här... Laggar det? Fördröjning på musiken? andra fel?

Vansinnigt kul funktion!

ljuvligt!
Jag har 217.215.164.7

kan du testa hos mig Jonaz?

Funkar bra Jonaz.
Har stängt av min brandvägg. här är mitt bidrag:
213.114.4.152

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonaz
Testa hos mig... Har funkat hur fint som helst! Fler än 2 inne samtidigt gör att det laggar en del iofs...

ip:194.236.61.110

Koooooooolt!!

Vet inte om ni kan nå mina spellistor (sitter bakom en brandvägg som jag måste mickla lite med för att öppna) men ni kan alltid testa med 213.67.17.228

Louis Armstrong rockar!

  • Avstängd
  • International user
  • 2003-04-29 22:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonaz
Kommer ni in kan ni väl hysta in omdöme här... Laggar det? Fördröjning på musiken? andra fel?

Vansinnigt kul funktion!

Funkar ju otroligt bra!! Inge lagg här inte.
Curtis Mayfield är djävligt hal....:cool:
/Mattias

  • Avstängd
  • International user
  • 2003-04-29 22:06

Kan man se om någon är uppkopplad och lyssnar på ens musik??
/M

Rättelse:
Funkade bra, inte nu längre. Nu får jag "rebuffering stream" hela tiden. är det för många inloggade?
jag har 10Mbit så det borde räcka ett tag.

Kan ni se min inkopplade iPod också?

Man ser hur många som är inloggade i preferences, dock inte vem.

Citat:

Kan man se om någon är uppkopplad och lyssnar på ens musik??

Ja under inställingar>Deling. Längst ner står det status och hur många som är anslutna!

Känner mej som ett barn på julafton, nästan som någon gång 1994 när jag första gången kopplade upp mej med Mosaic och bara klickade runt som en galning.

Med den här möjligheten som delad strömmande musik ger så finns det ju nästan ingen anledning att ladda ner någon, i alla fall så länge man sitter uppkopplad.

om man ctrl klickar på en fil i ngn annans spellista så får man upp alternativet Kopiera, men det funkar inte! är det ngn som vet hur man gör?

  • Avstängd
  • International user
  • 2003-04-29 22:15
Citat:

Skrevs ursprungligen av HankPank
Kan ni se min inkopplade iPod också?

Man ser hur många som är inloggade i preferences, dock inte vem.

Ser inte din Ipod, men väl ditt välfyllda musikbibliotek! Detta är otroligt roligt!!!

Någon får gärna prova ansluta till mig: 213.113.9.24
/M

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-04-29 22:18

Massor med bra musik:

213.114.104.251

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-04-29 22:21

Fy, vad roligt.

Citat:

Skrevs ursprungligen av keysendal
om man ctrl klickar på en fil i ngn annans spellista så får man upp alternativet Kopiera, men det funkar inte! är det ngn som vet hur man gör?

Man kopierar bara texten.

Vi får väl börja fildela våra iTunes-bibliotek samtidigt! Först provlyssning o sen kopiering!

Nä, klart jag inte skall uppmana till brott (om det nu är det).

synd att dom inte har skapat möjligheten att spara bokmärken där man letar efter delad dator!!

jag har just nu 4 stycken som lyssnar på mina låtar och jag har själv 4 st delade listor som jag har tagit in i min iTunes och det lirar hur bra som helst!!

  • Avstängd
  • International user
  • 2003-04-29 22:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av keysendal
jag har just nu 4 stycken som lyssnar på mina låtar och jag har själv 4 st delade listor som jag har tagit in i min iTunes och det lirar hur bra som helst!!

Hahahaha.. Har fyra användare uppkopplade hos mig också, samt fyra i min spellista... Undrar hur mycket bandbredd vi använder tillsammans.....:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-29 22:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av keysendal
jag har just nu 4 stycken som lyssnar på mina låtar och jag har själv 4 st delade listor som jag har tagit in i min iTunes och det lirar hur bra som helst!!

Jag är nog en av dem, funkar hur fint som helst!

/mackan

Bevaka tråden