Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Betala för mac.com-konto bara för chatt?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
startade ett mac.com konto genom ichat för att få ett konto, detta är tydligen en betaltjänst efter 60 dagar. går det att säga upp den på något sätt? Känner inte för att betala för ett chatprogram. Finns ju oändligt många gratisprogram för det...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-23 06:59

Det finns ju mycket mer med MobileMe än bara möjligheten att använda iChat. Vill du inte ha det så är det bara att låta bli att betala, svårare än så är det inte.
Vill du ändå använda iChat kan du göra det genom att rega dig på www.aim.com. Det är gratis.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-23 07:52

Dessutom är det väl så att iChatkontot fortsätter fungera även efter att man avslutat sitt MobileMe/mac.com-konto? Det var åtminstone så på mac.com-tiden, men det kan förstås ha ändrats i övergången till MobileMe.

iChat är ju också världens bästa videochat för konsumenter - länge var det den enda videochat som över huvud taget fungerade för vanliga konsumenter. Hade det inte varit för detta - om iChat bara varit ett av miljoner små textbaserade chatprogram - då hade nog iChat varit gratis.

(Vanliga konsumenter=hemmasittare och inte biznizfolk som leasar videokonferens-system från t.ex. Tandber etc)

Man kan ju annars chatta med ett AIM-konto i ichat, dessa är ju gratis.

Om man följer guiden som dyker upp när man startar iChat första gången hamnar man på en sida där man kan registrera en "Apple-adress" för endast iChat. Gratis.

Kommer inte ihåg om det är en "me.com" aller "mac.com" man får.

iChat är ett av de coolaste programmen Apple har knåpat ihop.
Videochatten med hur man visar bilder för varann är helgrymt! Trepartssamtal med video osv. Inget annat jag sett kommer i närheten av snyggt och fungera så bra.

Programmet skall tydligen uppdateras rejält också i Snow Leopard.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-06-23 11:05

Jag har en @mac.com som jag registrerat gratis bara för ichat.

1
Bevaka tråden