Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HJÄLP airport-nätverket bara försvann...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-22 19:58

Min tjej har en iBook G4. igår kunde hon helt plötsligt inte se vårt nätverk som vi haft i typ ett halvår utan att ändra inställningarna i. det bara slutade synas i hennes airport-"mottagare".
nu, en dag senare slutade det synas på min vita macbook. bara försvann. använde det på morgonen,inga problem. sen helt plötsligt var det borta.

vi har två airport-sändare, en som är för stereon och en med internet. de sitter ihop i ett nätverk som vi kört dessa två datorer på.

har kopplat in nätverkssladden nu direkt i min dator och det funkar. tog ut båda airportarna i typ 20 min och satte i dem igen. inget.

igår förrgår installerade jag ett VPN via en sån där dold-tjänst. men det är ju på eller av, det styr ju jag. och det är ingen skillnad oavsett om det är på eller inte.. och det funkade ju i mer än ett dygn utan att nån fick problem, så det kan väl inte bero på det?

snälla, snälla hjälp.. sjukt jobbigt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-22 20:15

har testat att hård-resetta ena av dem som är kopplad mot nätet. spelade ingen roll. men det lyser grönt när den bootat om och har nätverkssladden i sig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-22 20:15

och airport-verktyget ser ingen av dem alls när den söker efter aple-produkter.
båda lyser grönt och är omstartade.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-22 21:05

OK. följande har hänt. hård-rebootade båda igen. raderade nätverket från min dator och gjorde allt från början.
min macbook ser det och kopplar fint, mitt xbox 360 funkar bra MEN.. min tjejs iBook G4 ser det inte alls. och det är exakt samma inställningar som innan. har försökt radera alla spår på hennes dator för att upptäcka på nytt.. men inget. hon ser en massa andra nätverk.

tips?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-29 21:53

ingn som kan ha en teori?

1
Bevaka tråden