Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Erfarenheter av tredjepartsminnen i MacBook (aluminium, generation 6)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-22 13:11

Hej!
Jag har en MacBook som jag är lite sugen att hotta upp från 2 till 4 Gb minne på. Har sökt runt en del och kommit till följande slutsatser:

-att köpa från apple på nätet kostar ~2000kr
-det finns mängder av minnen på nätet i alla prisklasser. jag har fastnat för dessa på komplett.se. betydligt billigare alltså.
-meningarna går isär om man ska köra på apple- eller tredjepartsminnen, men det finns väldigt lite feedback från de som har gjort dessa uppgraderingar

Jag skulle vara väldigt tacksam om någon som uppgraderat minne på sin mb (gärna med tredjepartsminnen, men även applediton) delar med sig av sina erfarenheter.

Jag försöker få en uppfattning om denna uppgradering är värd att göra. Har inga större problem med min mb och det vore dumt att börja pilla i den om skillnaden blir marginell.

Tack på förhand!
/Martin

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-22 13:48

Apple gör inte några egna minnen utan köper dom någonstans. Jag köper aldrig minnen av Apple. Crucial har ett mycket gott ryckte efter vad jag kan förstå.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-06-22 13:49

Se till så att du väljer rätt minnen. De som du länkade till är till för stationära datorer.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-22 20:57
Ursprungligen av joakimo:

Se till så att du väljer rätt minnen. De som du länkade till är till för stationära datorer.

är det sant? jag frågade tom kompletts egna support och de sa att de skulle passa min mb. tja, är väl knappast förvånad. det var därför jag vill kolla här också

jag får leta vidare...

Jag beställde 2 utav detta minnet; http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=350649 , idag till min macbook alu 2.4. Så det återstår att se hur det fixar sig sen när jag fått hem dom och tryck i dom i min kära mac

haft dom nu i 1.5 dagar ungefär och det funkar utmärkt, inga problem alls.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-25 10:26
Ursprungligen av MrParanoid:

haft dom nu i 1.5 dagar ungefär och det funkar utmärkt, inga problem alls.

gött att höra! jag kanske ska följa ditt exempel
har du märkt något konkret som går snabbare? själv upplever jag att iPhoto kan ta väldigt lång tid att öppna ibland (beror väl mycket på antalet kort man har iofs).

nja, har inte provat öppna några större program än, men Safari 4 verkar ladda lite snabbare och fallout 3 flöt på bättre (i windows). Photoshop startar nog också snabbare. Tror man märker störst skillnad om man kör flera program samtidigt.

1
Bevaka tråden