Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förslag: Ta bort nyhetstips-forumen

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett förslag som jag skulle vilja bolla lite: Att vi tar bort Nyhetstips Mac och Nyhetstips iPod & iPhone helt och hållet.

Tanken med nyhetstips är att vi skulle låta medlemmarna posta tips om nyheter som utvalda redaktörer skulle lyfta upp och göra riktiga nyheter av med mer text och kanske bild.

Men vi har inga redaktörer och vi har inte haft det på länge så det fyller inte sin funktion. Visst vore det kul om vi hade massor av aktuella nyheter likt MacFeber, men ärligt talat behöver vi inte det för att ha ett bra forum.

Nackdelen med att ha nyhetstips är att det förvirrar många för man vet inte om man ska posta under de ordinarie forumen eller under nyhetstips. Och det blir ett till forum att leta i om man vill kolla om någon annan redan startat en tråd i samma ämne.

Jag tycker det bli bättre om vi tar bort nyhetstips och bara använder de ordinarie forumen, de är tillräckligt många ändå, vad tycker ni andra?

Skulle man ändå vilja ha en slags nyhetsfunktion i framtiden kanske man skulle kunna sätta en tagg på en ny tråd som heter "nyhet" och så kan man skriva ett funktion som bara tar ut trådar märkta nyhet och listar dom på framsidan. Det är inte samma sak som riktiga nyheter skrivna av redaktörer, men det skulle ge en nyhetsskänsla.

Jag håller med Adrian, det har länge förbryllat mig hur de där forumen egentligen fungerar. De är bara onödiga.

Även jag är böjd att hålla med om detta. Oftast läser man ändå nyheterna först på Macrumors eller AppleInsider. Nyhetstipstråden bidrar nog mest till förvirring.

Även jag håller med.

Det blir mest förvirrande. Säkert än mera för nyanlända till forumet.....

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-22 00:06

Håller helt med.

kan man köra ett snyggt nyhetsflöde som belgium-iphone.com är det värt, annars förvirrar det bara.

Instämmer.

Håller med.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-22 20:43

Ta t ex "nyheten" om Navigon. Vore det inte dags att flytta den tråden?

Bra idé. Har nästan glömt bort att dessa fora finns kvar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-23 13:31

Instämmer, allt som gör 99 med överskådligt.
Hur är det med Tester då? Senaste riktiga testet var 2007. Känns som att den delen gått åt samma håll som wiki:n. Fin tanke men den delen har ju har somnat in.

Kul att så många (alla httills), ska prata med Martin om det och se om vi kan göra slag i saken.

Det går ju inte att manuelllt gå igenom alla trådar där, så det får väl bli så att allting från Nyhetstips Mac hamnar under Allt om Mac och allt från Nyhetstips iPod & iPhone hamnar under iPhone mobiltelefon. Inte helt optimalt, men som sagt, det är inte praktiskt genomförbart att gå igenom trådarna manuellt. Om vi inte har någon frivillig?

Ursprungligen av acke:

Instämmer, allt som gör 99 med överskådligt.
Hur är det med Tester då? Senaste riktiga testet var 2007. Känns som att den delen gått åt samma håll som wiki:n. Fin tanke men den delen har ju har somnat in.

Ja, det är ju också insomnat. Men å andra sidan är Tester inte lika förvirrande utan mest lite överblivet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-24 07:35
Ursprungligen av Adrian B:

Ja, det är ju också insomnat. Men å andra sidan är Tester inte lika förvirrande utan mest lite överblivet.

Sant. Men vad sägs om att byta ut Tester mot Ny programvara. Där skulle man kunna skriva om nya program och nya versioner som kommer ut. Allt från Adium till Quicktime. En tanke bara.

Ursprungligen av acke:

Sant. Men vad sägs om att byta ut Tester mot Ny programvara. Där skulle man kunna skriva om nya program och nya versioner som kommer ut. Allt från Adium till Quicktime. En tanke bara.

Det blir ju väldigt konstigt. Ska man flytta över trådarna till repektive programforum när de blivit "gamla" då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-24 12:48
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Det blir ju väldigt konstigt. Ska man flytta över trådarna till repektive programforum när de blivit "gamla" då?

Ja, och jag vill att du ska sköta detta!
Nä, du har rätt kanske inte en så smart idé.

Ursprungligen av acke:

Ja, och jag vill att du ska sköta detta!

Meddelandet du har skrivit in är för kort. Du måste skriva minst 5 boksväver för att meddelandet skall bli godkänt.

1
Bevaka tråden