Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Steve Jobs har fått en ny lever

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Låter ju inte allt för bra...

Citat:

Steve Jobs, who has been on medical leave from Apple Inc. since January to treat an undisclosed medical condition, received a liver transplant in Tennessee about two months ago. The chief executive has been recovering well and is expected to return to work on schedule later this month, though he may work part-time initially.

Mr. Jobs didn't respond to an email requesting comment. "Steve continues to look forward to returning at the end of June, and there's nothing further to say," said Apple spokeswoman Katie Cotton.

- http://online.wsj.com/article/SB124546193182433491.html

Om detta är sant så är allt snack om att företagsledningar i USA måste informera ägarna om sådana här allvarliga saker bara nys. En modern myt.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2009-06-20 09:45

Då är vi två i klubben "Levertransplanterade Macägare".

  • Oregistrerad
  • 2009-06-20 23:37
Ursprungligen av Zimmerman:

Om detta är sant så är allt snack om att företagsledningar i USA måste informera ägarna om sådana här allvarliga saker bara nys. En modern myt.

Det är väl snarare så att styrelsen behöver informeras, och jag är rätt säker på att dom har full insyn och även tillgång till Steve.

Marknaden behöver inte informeras eftersom Steve inte är CEO.

Du missade tydligen det enorma rabaldret som var när han hade (aktiv) cancer - och även när han blev magrare och magrare förra året och rykten om hans förestående död florerade. Då talades det - även av "analytiker" - om att var lugnt, ty om han verkligen var allvarligt sjuk så MÅSTE ägarna informeras. Det finns t.o.m. en lag om detta i USA påstods det.

Allt detta var bara nys tydligen. Mannen har alltså genomgått en mycket, mycket omfattande och livsfarlig operation och behandling (han har dansat med liemannen) - utan att ägarna fått veta någonting alls. Mig veterligen är det inget ramaskri denna gång från "analytiker" eller ägare. Besynnerligt.

Ursprungligen av studiox:

Det är väl snarare så att styrelsen behöver informeras, och jag är rätt säker på att dom har full insyn och även tillgång till Steve.

Marknaden behöver inte informeras eftersom Steve inte är CEO.

  • Oregistrerad
  • 2009-06-21 09:42
Ursprungligen av Zimmerman:

Du missade tydligen det enorma rabaldret som var när han hade (aktiv) cancer - och även när han blev magrare och magrare förra året och rykten om hans förestående död florerade. Då talades det - även av "analytiker" - om att var lugnt, ty om han verkligen var allvarligt sjuk så MÅSTE ägarna informeras. Det finns t.o.m. en lag om detta i USA påstods det.

Allt detta var bara nys tydligen. Mannen har alltså genomgått en mycket, mycket omfattande och livsfarlig operation och behandling (han har dansat med liemannen) - utan att ägarna fått veta någonting alls. Mig veterligen är det inget ramaskri denna gång från "analytiker" eller ägare. Besynnerligt.

Nej jag har inte missat det, men du har tydligen inte sett skillnaden. Då var han faktiskt VD på ett Börsnoterad bolag och marknaden har då rätt att få all information som kan vara kurspåverkande.

Just nu är faktiskt Steve INTE VD för Apple. Och med hänsyn till det behöver ingen informeras

Du har nog rätt...men att det är så enkelt att lura systemet är ju förvånande. Man utser bara en annan i ledningen till dummy-VD - sticker och kämpar med liemannen - tillfrisknar och kommer tillbaka som VD. Då är ju egentligen regelverket - om det nu finns något - löjligt meningslöst.

Ursprungligen av studiox:

Nej jag har inte missat det, men du har tydligen inte sett skillnaden. Då var han faktiskt VD på ett Börsnoterad bolag och marknaden har då rätt att få all information som kan vara kurspåverkande.

Just nu är faktiskt Steve INTE VD för Apple. Och med hänsyn till det behöver ingen informeras

Usch

jag hatar lever....

Skämt åsido. det är ju en rätt stor grej, hoppas han inte haft det för jävligt.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2009-06-20 16:13
Ursprungligen av Goflorp:

Usch

jag hatar lever....

Stuvad rådjurslever med rårörda lingon. Mat för Måns det!

Mycket märkligt, tiden får väl utvisa om det är sant. Men å andra sidan är levern det organ som fungerar överlägset bäst att transplantera; även om det är en jobbig procedur att gå igenom är avstötningsrisken jämförelsevis låg. Om han redan genomgått transplantationen och allt fungerar bra borde han kunna komma tillbaka som planerat.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2009-06-20 16:12
Ursprungligen av Samuel K:

Mycket märkligt, tiden får väl utvisa om det är sant. Men å andra sidan är levern det organ som fungerar överlägset bäst att transplantera; även om det är en jobbig procedur att gå igenom är avstötningsrisken jämförelsevis låg. Om han redan genomgått transplantationen och allt fungerar bra borde han kunna komma tillbaka som planerat.

Njaa. Riktigt så smidigt är inte livet efter en transplantation. Har kontakt med några andra i samma situation som knappast är tillbaka till ett helt 'normalt' liv.
Den som har lever får se.

Ursprungligen av Le:

Njaa. Riktigt så smidigt är inte livet efter en transplantation. Har kontakt med några andra i samma situation som knappast är tillbaka till ett helt 'normalt' liv.

Jag talar mer i relativa termer. "Normalt" liv (gillar egentligen inte den benämningen, men använder den i brist på bättre) får man aldrig som transplanterad, det är ju ett pillerknaprande utan dess like, men levrar är mer skonade från avstötning än andra organ. Även om det tillkommer en försvarlig andel andra komplikationer är det en av de transplationer som ger de bästa resultaten.

Ursprungligen av Le:

Den som har lever får se.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2009-06-20 19:38

Han är tillbaka

Mr. Steven P. Jobs has been reappointed as Chief Executive Officer, Director of Apple Inc in June 2009.
http://www.reuters.com/finance/stocks/officerProfile?symbol=AAPL.O&officerId=88086

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2009-06-20 23:34
Ursprungligen av Hjopek:

Mr. Steven P. Jobs has been reappointed as Chief Executive Officer, Director of Apple Inc in June 2009.
http://www.reuters.com/finance/stocks/officerProfile?symbol=AAPL.O&officerId=88086

Roligt!

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2009-06-20 16:37

Jag skulle också behöva en ny lever.

det låter ju som att steve är ganska illa däran...cancer, transplantation av lever...höll på att svälta ihjäl för att hans kropp inte kunde ta upp proteiner...han är ju faktiskt ung - hoppas han inte lämnar oss.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-21 19:00
Ursprungligen av el gringo:

det låter ju som att steve är ganska illa däran...cancer, transplantation av lever...höll på att svälta ihjäl för att hans kropp inte kunde ta upp proteiner...han är ju faktiskt ung - hoppas han inte lämnar oss.

Har du/ni andra tittat på filmen Silicon Valley ?
Där Bill Gate gjorde bort sig total. Men vi också fått se Steve knarkat sig.
Kan det vara så att han får betala priset för sina ungdomliga äventyrer "Flower Power" ?
Men det är inte säkert det beror tiden Flower Power. Det kan vara ärfligt eller rent otur....
Tuff alltså. Jag hoppas verkligen att Steve Jobs kommer tillbaka ! Han är ikon !

Jisses...han tog ett par tripper och rökte gräs...som 50 miljoner andra unga amerikaner. Inte fan får man cancer av det :-D.
Cancer är en del av livet - du har själv ett gäng celler som flippar ut (cancer) varje timme. Det har alla levande varelser. Hela tiden. Alltid. Ibland blommar det ut, men oftast kickar immunsystemet ut skräpcellerna. That's it. Otur? Ärftligt? Det är ett j-a lotteri helt enkelt. Naturen är kaos som söker balans.

Hade Jobs varit tung pundare - eller alkis - i 30 år med aggressiv hepatit så hade det varit en annan femma. Så är dock garanterat icke fallet. Då hade vi aldrig hört talas om mannen och han hade gatanterat inte ens drivit ett korvstånd.

Ursprungligen av REP:

Har du/ni andra tittat på filmen Silicon Valley ?
Där Bill Gate gjorde bort sig total. Men vi också fått se Steve knarkat sig.
Kan det vara så att han får betala priset för sina ungdomliga äventyrer "Flower Power" ?
Men det är inte säkert det beror tiden Flower Power. Det kan vara ärfligt eller rent otur....
Tuff alltså. Jag hoppas verkligen att Steve Jobs kommer tillbaka ! Han är ikon !

  • Oregistrerad
  • 2009-06-21 10:17

Jag tror nog du har rätt iofs. Enligt Apple.com så är steve fortfarande VD. Tim är bara COO. Även om det (då) är Tim som sköter det dagliga arbetet (och egentligen har gjort det väldigt länge) så är det ändå steve som är VD och krävs för att teckna bolaget vid lite större affärer (när apple köper upp företag exempelvis) - gissar att det ändå är steve som måste underteckna årsredovisningar, och alla andra miljarder dokument som amerikanska företag måste förse amerikanska myndigheter med.

1
Bevaka tråden