Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WRT54G (Tomato) + airport express (WDS)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag försöker höja signalstyrkan hemma genom att koppla upp en airport express mot min Linksys WRT54G med WDS.

Är det någon som lyckats med detta? I mitt fall så kopplar Airport express upp och sen ner direkt efter.. Den står och hoppar mellan online och offline. Någon som vet hur man skall gå till väga?

Har försökt hemma hos min far, men då var nog problemet att hans dator bara kunde köra WEP. När min Macbook Pro och airport vill gå in med WAP. WDS tror jag inte vi provade. Om du gör utan det då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-20 21:06
Ursprungligen av mikael.b:

Jag försöker höja signalstyrkan hemma genom att koppla upp en airport express mot min Linksys WRT54G med WDS.

Hmm, det saknas en hel del intressant information här för att kunna svara. Vilka hastighet har du ställt in? Använder du 802.11n kan du ju få problem eftersom det saknas standarder. Hur har dy ställt in WRT54G och hur har du ställt in Airport Express?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-21 09:46

Jag har tidigare haft ett par WRT54GS i WDS med en Extreme. Prestandan vart inte så kul, men funkade bra för vanlig surf. Jag hade då Sveasoft distron men openwrt borde funka fint också.

Har för mig att jag ställe linksys i auto läge för WDS, annars kan du ju confa manuellt också.

1
Bevaka tråden