Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Arpeggiator program

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Finns det något program som är gjort för att skapa appregios i? dvs labba med ljud och sätta ihop en slinga? Om så vilka rekkomenderas eller använts flitigast?

Mvh

Vilket program gör du musik med idag?

Cubase har en inbyggd Arpeggiator och stepsekvensare.. som är jätterolig och jag längtar efter lite då och då. Den ligger som midieffekt.

Logic har nog arpeggiator också, även om jag inte riktigt har bekantat mig med den.

Har du mac kan du köra Numerology. Har inte testat dock.
http://www.five12.com/n2.html

Det finns väl urbilliga versioner av Fruity Loops...?
edit: (verkar som den billigaste inte kunde köra midi..)

Vad folk kör med vet jag inte...

Ursprungligen av reverbsvansen:

Har du mac kan du köra Numerology. Har inte testat dock.
http://www.five12.com/n2.html

Köpte det förra veckan och kan inte fatta hur jag klarat mig utan det!
Perfekt för bodybasar och arpeggion.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-06-23 18:51
Ursprungligen av outshape:

Köpte det förra veckan och kan inte fatta hur jag klarat mig utan det!
Perfekt för bodybasar och arpeggion.

Jag har demon installerad och jag håller med. Den känns nästan som att den borde vara essentiell nu när man testat den. Grymt coolt mjukpryl.

Tjena, tackar för svaret!

kör reason...men vill ha något på min netbook när jag är ute och reser för att enbart göra appregios på... sitta och pilla med på hotell rummet... Och vill inte betala feta pengar för ytterligare 1 licens för en programvara jag inte kommer att använda fullt ut... så alla tips är välkomna... programmet får gärna kosta en slant men inte maaaassssaaa cash

fan det är juh **** att netbooken är en XP burk.... hmmm inget för win?

Får man inte installera Reason på 2 datorer? Det borde vara den enklaste lösningen om man får göra det.

Annars finns det en del VST-arpeggiatorer och liknande stepsequencers, det plus en billig/gratis VST-värd borde kunna göra det du vill.

just det, en vst värd har jag inte ens tänkt på... finns det någon värd som är populärast = mest utvecklad?

Tackar för det tipset!

Godmorgon,

Har kikat runt lite efter VST värdar nu i helgen, men är lite lost när det kommer till pluggar då jag inte har använt det tidigare... någon som har en sjysst Plugg värd att rekkomendera?

Mvh

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-22 19:40

Var för nåt år sen i kontakt med Reasons support och dom menade att jag kunde ha Reason installerat på båda mina datorer men att det bara är tillåtet att använda det på en dator åt gången.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-06-23 18:53
Ursprungligen av Maxwell:

Var för nåt år sen i kontakt med Reasons support och dom menade att jag kunde ha Reason installerat på båda mina datorer men att det bara är tillåtet att använda det på en dator åt gången.

Äh.

Kalla mig kriminell, men det där skulle jag fullständigt fetskita i....

nice... ska kolla så att netbooken inte chockar ihop ordentligt med reason! tackar...

mmm det trista är bara att jag inte har någon DVD till netbooken så jag vetfan inte hur jag ska då in det i maskinen... =(

Gör en image? Fast iofs, det kanske inte funkar med kopieringsskyddet? Det är väl någon variant där man ska stoppa in skivan då och då?

Men annars kan du kolla på kvraudio för både pluggar och värdprogram. Det finns en bra sökfunktion där med filter.

Skilling: tanken är väl att en licens = en användare. Dvs man får installera Reason på två datorer, men inte om det är två personer som använder det samtidigt. Vilket jag tycker är rimligt. Fast jag vet inte hur de tänkt att man ska hantera det om tex ett band köper Reason gemensamt...

exakt det är det jag funderar på, om det kopierings skyddet gillar att man deamon toolar en image?

ska kolla kvraudio tack för tipset!

1
Bevaka tråden