Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DIY iconer!!

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2009-06-16 18:58

Sitter och försöker göra lite logic iconer!! Nått som kan vara av intresse? Framför allt funkar de? Ska jag fortsätta?:tveksam:

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2009-06-16 19:20

3 till.... nå vad säger ni?

den med bus och rullband var ju fina
men hur/var ska man använda/ha dom till?

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2009-06-16 19:42

Man kan ha dem i sonar också tror jag.. fast tanken vara att man lägger in dem i logic och får upp dem som spår iconer!

Citat:

Apple's Logic Pro software includes track icons that you can select in the Arrange window to help you visually organize and identify your tracks. But what if the icon you want isn't in the list?

No problem! There are a number of sites on the web that contain free icons you can download - just do a search on "Logic Pro Icons," and you'll find an ever-growing list of sources. Or, you can make your own, if you're adept with Photoshop or other graphic software.

Once you download the icons you want, you have to re-name them - add a 3-digit number from 000 to 324 to the beginning of the file name, so, for example, "icon.png" becomes "247icon.png." This number determines where in the list of icons your new one will show up - number 000 will replace the first built-in Logic Icon, through 324, which will replace the last built-in Logic icon.

Place your custom icons in root/Library/Application Support/Logic/Images/Icons. If the "Images" and "Icons" folders don't appear on your system, create a folder named "Images" and place it in the Library/Application Support/Logic folder. Then create a folder named "Icons" and place it inside the Images folder.

Notes:

Icons with numbers greater than 324 will not appear in Logic.
Any icons you add will replace Logic's built-in icons. Just remove or renumber your new icons to bring back the original built-in icons.
By choosing the correct numbers for your icon names, you can arrange the icons in whatever order you like.
If you want to try rolling your own, the icons are 128x128 pixel png files, RGB, at 72dpi.

ahaaa...smutt/där ser man
men nä, jag skippar. men tack ändå :]

såg inte att det var Logic-trå´n

jag kör ju Reason *duckar*

Ursprungligen av Electroboy:

ahaaa...smutt/där ser man
men nä, jag skippar. men tack ändå :]

såg inte att det var Logic-trå´n

jag kör ju Reason *duckar*

Skriv ut, klipp ur och klistra upp på skärmen? Eller använd som skygglappar? Rullband på ena sidan och VU-mätare på andra?

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2009-06-16 19:48

äh.... äh...

Fina!

Kör iof inte med logik alls, utan mer med förvirring! Tror jag norpar en som avatar iof!

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2009-06-16 20:03

de är helt jävlar gnu! copyleft så gör vad fan ni vill med dem!! Vad vill du ha på avataren då?? @sylthkallops??

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2009-06-16 20:04

3 till...???

Försökte ladda upp rullbandsikonen som avatar, men 99.se sa att den var för stor!? Orkade inte fixa om storleken... Nu blev det sammtidigt skön förvirring med Elpojken som nu ser ut som jag. <3 förvirring!

Är du säker på att det var 99 som sa att "den var för stor"?

Buskis, jag vet. Är inte säker på att jag skrattade själv. Men kunde inte låta bli att göra mig lustig på din bekostnad;)
Någon moderator får städa i sillens tråd.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-16 20:14

Jag gillar den med "MIDI" på, undrar om man skulle stjäla den och göra en pin av, du har inte en i större upplösning...

Ursprungligen av makari:

Jag gillar den med "MIDI" på, undrar om man skulle stjäla den och göra en pin av, du har inte en i större upplösning...

Den borde gå ganska lätt att rita i Illustrator eller något annat vektorprogram, så kan du få vilken upplösning som helst. (Fin vink till zthee att sätta igång... )

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-16 20:35
Ursprungligen av false messiah:

(Fin vink till zthee att sätta igång... )

Men, men, men det står ju MIDI på den

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-16 20:41
Ursprungligen av zthee:

Men, men, men det står ju MIDI på den

ja, precis

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2009-06-16 20:23

inte för tillfället... du får skala upp själv??

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2009-06-16 20:24

städa inte!!! Vill ha det livat!!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-06-16 20:32

skulle gärna ha gula med tone på, kör dom till allt,....

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-06-16 20:36

CV då? eller chips.konding.ohm

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-16 20:37

En liten chip!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-16 20:38

Jag är så glad!
Måste bara säga det.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-06-16 20:42

Vissa har ju gått å blitt för fina för midi...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-16 20:55

Gjorde en högupplöstare midilogga för de som vill skriva ut, färgerna gär ju att ändra lite som man vill också. Lite 80-talsbajsbrunt blir nog snyggt på en pin.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-16 21:17

maxi och efti då????

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2009-06-16 21:44

Atari är coolare än modular... så det så!

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2009-06-16 22:22

Om ni bara ger klart och iaf ett godkänt så kanske jag har mer att bjussa på?

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2009-06-16 23:49

Waldorf suiten i gult va?

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2009-06-17 09:35

Hehehe... nå??

1
Bevaka tråden