Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone OS på en Mac Pro med Multitouch-skärm

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Såg nyheten på:
http://www.ilove.nu/blogg/nyheter/se-iphone-koras-pa-en-mac-pro-med-multitouch-skarm

Filmen på Youtube:
YouTube - Running iPod / iPhone OS on Mac Pro

Killen är från Skellefteå enligt profilen på YouTube. Hoppas du är medlem här och kan berätta mera...

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-06-13 11:32

I så fall han han väl berätta hur han fått accelorometern att fungera med en extern bildskärm.... filmen är fake.

Tror inte iPhone os har drivisar för en Mac pro.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-06-13 11:58

Finns ju förvisso skärmar som automatiskt känner av pivot och jag misstänker att signalen mellan enhet och OS är snarlik den som finns mellan en skärm och operativsystemet. Men det är relativt lätt att fejka en sådan video.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-13 16:40

Man ska väl anta att det är fake. De hävdar ju inget annat. Dreamfield verkar ju hålla på med sånt.

Från deras hemsida:
"Dreamfield are working with any aspect of post production and the main body of our products are made in-house.

In our staff we have photographers, digital compositors, animators and 3D artists. "

lär vara fake, men snyggt gjort iaf och så visar det på att iPhone OS funkar på stora skärmar också, något som folk använder som argument mot itablet. alltså att iPhone OS inte skulle funka på en 10 tums skärm, men här visar dom att det visst kan gå

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-13 23:41

Han får i varje fall snyggare bilder och synbarligen högre upplösning än jag får när jag ansluter videokabel ut till en LCD skärm med motsvarande ingång.

Okej, allt som verkar för bra, är förmodligen det... Men visst hade det varit coolt om det gick. För internet-café eller kiosk-pc hade det varit helt perfekt.

ja, multi touch är väll en hårdvara, och apple har patent på det och det där var ingen apple skärm.
eller är jag helt ute och cyklar

åsikt...
Självklart fungerar iphone OS på en stor skärm - men det kommer nog att lanseras som en överraskning för den största skärmen som många har hemma - en modern TV med spel låda till. Om just detta klipp är en fake eller inte spelar ju ingen roll- Det kommer lättvikts OS till TV och mobila enheter via Android och sannollikt via Iphone OS och kanske fler OS varianter som ännu inte gett sig tillkänna för den breda massan. Bygger sannolikt på öppen källkod som grund. Inget är sig likt sen mobil branschen bytte fokus i och med den omvälvande Iphone lanseringen. Det är 2010 som detta racet startar, apple smyg startade och nu är det följa john som gäller

1
Bevaka tråden