Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara samtal i Skype?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag behöver spara vissa samtal ibland i Skype. Är det möjligt direkt i programmet eller finns det något program för det?

/P

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-14 15:04

AudioHijackPro spelar in allt

WireTap Studio gör också det

http://www.ambrosiasw.com/utilities/wiretap/ (kostar 129 dollar, det finns en gratis "trial").

129?? Det är ju dyrare än en uppgradering av Leopard?

Jag tror jag börjar bli bortskämd av alla billiga mac-program....

Sorry, 69 dollar skall det vara för Wiretap Studio som jag länkar/tipsar om ovan.

Tillägg: Det andra programmet vars pris jag råkade ange ovan har även det funktionen att kunna spela in båda sidor av en Skype eller iChat-konversation / samtal. Programmet som kostar 129 dollar heter Wiretap Anywhere. Här är infon:

http://www.ambrosiasw.com/utilities/wiretap/

Ändå dyrt..
Tycker det är lite konstigt att funktionen inte redan är inbyggd i skype..

Ok, då är det AudioHijack Pro för 32 dolores som gäller då som IngoX tipsade om i inlägg 2. Den har funktionen att spela in Skype-samtal står det.

Jag googlade lite också nyss:

record skype mac free - Google Search

I första träffen står det att det går att göra med Garageband som medföljer många Mac-datorer gratis med hjälp av två gratis plugins. Så den lösningen bör kosta noll kronor om du har tur. Läs mera här: Recording Skype calls on GarageBand with LineIn and SoundFlower (Mac)

Programmet CallRecorder, som också kan spela in Skype kostar $14.95
Ecamm Network: Call Recorder for Skype - Automatically Record Skype Calls On Your Mac

Ännu en update: Om du råkar ha en dator till, så kan du ju lätt spela in ett skype-samtal genom att koppla ihop dem (headphone på den som kör skype till Line in på den som kör inspelningsprogrammet) och använda något annat gratis program för inspelning. Läs mer i denna länk:

How to Record Skype Conversations: Tools, Resources, Tips - Digital Inspiration (Ganska långt ner på sidan kommer alternativen för Mac följt av att spela in på andra sätt).

Senast redigerat 2009-06-24 13:21
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-22 14:32

Hur slutade det här upp, någon som testade sig fram? Vet att jag höll på lite för dryga året sen och att det var en viss skillnad på olika program och hur mycket de segande ner burken (satt iofs på en Air då).

Men om någon av er grottade in sig den här vevan vore det kul med lite återkoppling.

1
Bevaka tråden